נחשף ב"גלובס": האחים נאוי מוכרים 20% ממניות החברה

מכירת המניות ב-60 מיליון שקל מתבצעת לפי שווי של 300 מ' ש' ■ המניה ריכזה מחזור חריג בבורסה

האקזיט של האחים שאול ודורי נאוי יצא היום לפועל, כפי שנחשף ב"גלובס" מוקדם יותר השבוע. האחים מכרו היום כ-20% ממניות קבוצת אחים נאוי שבשליטתם, הפועלת בשוק האשראי החוץ בנקאי (נכיון צ'קים), תמורת כ-60 מיליון שקל - סכום המשקף לחברה שווי של כ-300 מיליון שקל.

על רקע המכירה לגופים מוסדיים ריכזה מניית נאוי מחזור מסחר גדול ורשמה ירידה של 5.7%. לאחר המכירה צפוי צמד בעלי השליטה להחזיקה כ-70% מהמניות. מלבד האקזיט הנאה הצפוי לאחים נאוי, תשרת מכירת המניות מטרה נוספת והיא להגדיל את "הסחורה הצפה" שמחזיק הציבור במניית החברה.

החתמים שהובילו את ההפצה היו דש איפקס, דיסקונט, אקסלנס ומיטב. לפי דרישת המוסדיים, התחייבו האחים נאוי כי בחמש השנים הבאות הם ימשיכו להיות בעלי השליטה בחברה וכן כי היקף הערבויות שיועמדו על ידם לטובת הבטחת התחייבויות קבוצת אחים נאוי לא יפחת מסך של 200 מיליון שקל.

בתחילת השבוע הודיעה החברה כי אימצה מדיניות דיבידנד בגובה של לפחות 25% מהרווח הנקי (עד 50% לכל היותר). החלוקה תבטיח תשואת דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור של 5% עד שווי חברה מרבי של 500 מיליון שקל.

שיעורי צמיחה גבוהים

האחים נאוי נכנסו לבורסה בתחילת 2011, בדרך של רכישת השלד הבורסאי גולדן אקוויטי, אליו יצקו את פעילותם הפרטית בתחום האשראי החוץ בנקאי. האחים החזיקו כ-70% מהון המניות, ובמקביל קיבלו ללא תמורה אופציות למימוש בעוד 20% מההון.

קבוצת אחים נאוי נהנית משיעורי צמיחה גבוהים בעסקיה. מאז נכנסה לבורסה לפני כשנתיים, זינק תיק האשראי ללקוחות ב-184%, ונכון לסוף ספטמבר 2012 הוא כבר עומד על 648 מיליון שקל. את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 סיימה קבוצת אחים נאוי עם הכנסות של 71 מיליון שקל ורווח נקי של 39 מיליון שקל, והיא נהנית מאיתנות פיננסית, הודות להון עצמי של 136 מיליון שקל המהווה 21% מהמאזן.

הקבוצה שבשליטת דורי ושאול נאוי עוסקת כאמור בעיקר בנכיון צ'קים (ממסרים) דחויים. מדובר בעסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, אשר מוסבים לחברה תמורת עמלה הנקבעת באחוזים. את החברה המשפחתית הקימו האחים בשנת 1984.

על פי מצגת שפרסמה לאחרונה נאוי, מפוזר תיק האשראי שלה בין יותר מ-1,000 לקוחות. 37% מהתיק הם בתחומי הנדל"ן והתשתיות, 22% בתחום האשראי, והיתרה בתחומים שונים אחרים.

החשיפה המרבית ללקוח יחיד עומדת על 1.6% בלבד מיתרת האשראי, ומרבית הלקוחות רחוקים משיעור זה.

במצגת ציינה החברה כי "לאור קשיי חברות לגייס אשראי בבנקים ובשוק ההון, מגיעים אל החברה לקוחות חדשים בעלי מצב פיננסי טוב יותר מבעבר, והחברה מסוגלת לבחור את הלקוחות בעלי יכולת ההחזר הטובה ביותר, וכפועל יוצא מכך להעלות את איכות תיק האשראי".