זבלדוביץ' עשוי להגדיל השקעתו בכנפיים

המיליארדר פויו זבלדוביץ', המחזיק 17% ממניות כנפיים - בעלת השליטה באל על - צפוי להזרים הון ולהגדיל את החזקותיו בחברה או בחברות הבנות שלה

המיליארדר פויו זבלדוביץ', המחזיק 17% ממניות כנפיים - בעלת השליטה באל על - צפוי להזרים הון ולהגדיל את החזקותיו בחברה או בחברות הבנות שלה (ככל הנראה בגלובל ליסינג). זאת רק לאחר שתושלם העסקה לכניסת קרן פימי לאל על. כך נודע ל"גלובס" מגורמים המעורבים בעסקה המסתמנת. השקעתו של זבלדוביץ', אם תתבצע, תיעשה דרך חברת טמרס ישראל.

כניסת קרן פימי לאל על מותנית בביצוע בדיקת נאותות, ובעיקר בהגעת הנהלת החברה ובעליה הנוכחיים לחתימה ויישום של הסכם עבודה חדש בחברת התעופה, שיהיה מקובל על פימי, המנוהלת בידי ישי דוידי.

באל על מועסקים 5,800 עובדים, שני שלישים מהם קבועים. הנהלת החברה וועדי העובדים אינם מצליחים להגיע בשנים האחרונות להסכם שיאפשר יציבות ביחסי העבודה בחברה.

פויו זבלדוביץ' הוא בנו של שלמה זבלדוביץ' המנוח, ניצול השואה שהיה לתעשיין נשק פיני, והקים בשנות ה-50, יחד עם כור, את מפעלי סולתם ביקנעם. הוא בעליה של טמרס גרופ (TAMARS GROUP), קבוצת החזקות הרשומה בליכטנשטיין, המתמחה בנדל"ן ובהשקעות שונות ברחבי העולם.

זבלדוביץ', אחד מעשירי תבל, מתגורר בלונדון, ובבעלותו גם בית בקיסריה. טמרס ישראל, בניהולה של יודפת הראל בוכריס, השקיעה בישראל מאות מיליוני דולרים בנדל"ן (בריטיש ישראל - השקעה שנמכרה ברווח גדול למליסרון), במלונאות (רשת מלונות ווסט ודניאל, בים המלח, בהרצליה, בתל אביב ובאשדוד), בתקשורת (כבל התקשורת התת-ימי), בביומד (קרן פונטיפקס ואחרות) ועוד.

לכנפיים נכנס זבלדוביץ' להשקעה ב-2006. מאז, בעיקר בעתות משבר עסקי או משפחתי, היו שמועות שמשפחת בורוביץ' פנתה לזבלדוביץ', וביקשה ממנו להגדיל את החזקותיו, בין בכנפיים ובין באל על.

הוא לא עשה זאת, ולא פעם נטען כי אינו רווה נחת מאופן ניהול יחסי העבודה באל על ומאופן השתלבותה בתעופה העולמית.

בחברת טמרס ישראל סירבו להתייחס לידיעה.