בריינסווי לא עוצרת: זינקה מתחילת השנה בכ-150%

הנהנים העיקריים מהעלייה הם המייסדים, ששווי החזקה של כל אחד מהם עומד על 100-130 מיליון שקל

הרכבת של בריינסווי ממשיכה לדהור. מניית החברה המפתחת קסדה מגנטית לטיפול בדיכאון שאינו מגיב לתרופות, המשיכה היום לטפס, והשלימה קפיצה אדירה של יותר מ-150% בערכה תוך חודש, לשווי חברה של כ-850 מיליון שקל.

בריינסוויי מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים בתקופה האחרונה, ונפחי המסחר במניה עלו משמעותית. אתמול היא ריכזה את המחזור הגדול ביותר בבורסה -יותר מ-40 מיליון שקל, ועלתה ב-6.6%.

ברקע לדברים עומד חודש אינטנסיבי עם רצף הודעות חיוביות שפרסמה החברה, ובמרכזן קבלת אישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק הקסדה המגנטית שלה.

ימים ספורים אחרי העדכון מהזירה האמריקאית, בריינסווי קיבלה אישור לשווק את המוצר שלה גם בקנדה. בהמשך, המנכ"ל עוזי סופר מסר בראיון לבלומברג, כי בריינסווי מצפה להגיע להסכם עם חברת מכשירים רפואיים בארה"ב ברבעון הראשון של 2013, לשיווק והפצת המכשיר שלה, והחברה דיווחה גם על הצלחה בניסוי לגמילה מעישון. כן נתקבלו איתותים בשוק על כוונת החברה לעבור למסחר בנאסד"ק בהמשך הדרך.

הנהנים העיקריים מקפיצת הערך המשמעותית בבריינסווי הם מייסדי החברה - עוזי סופר ואבנר חגי, יחד עם הרופא ד"ר דוד זכות. מחזיק מניות גדול נוסף הוא ד"ר יפתח רוט, שעל בסיס מחקר שביצע יחד עם ד"ר אברהם צנגן הוקמה בריינסווי. רוט, זכות, חגי וסופר צברו הון משמעותי, המגיע יחד עם שווי החזקותיהם הנוכחי בחברה למאות מיליוני שקלים.

בעקבות העליות החדות, שווי החזקותיהם של רוט, זכות וחגי בחברה עומד היום על 100-130 מיליון שקל כל אחד, ושווי החזקותיו של סופר הוא כ-55 מיליון שקל.

באחד מחדרי המסחר ציינו היום, כי נראה שלחלק מהעליות החדות בבריינסווי באחרונה אחראים סוחרים ספקולנטים, המרימים מעלה את מניות הסקטור. בריינסווי היא חלק מה"הייפ" שמציגות בשבועות האחרונים מניות הביומד המקומיות, שהובילו את המדד הענפי לעלייה של יותר מ-8% מתחילת השנה.