משפחת ויל תשקיע 110 מיליון שקל בתחום השירותים המוניציפליים

השלימה את רכישת השליטה בקש"מ מקרדן יזמות ■ ביתרת מניות קש"מ מחזיקה קרן תשתיות ישראל

לאחר נדל"ן ואנרגיה סולארית נכנסת משפחת ויל לפעילות גם בתחום השירותים המוניציפליים. אחת ממשפחות מייסדי יצרנית המזון אסם השלימה את העסקה לרכישת השליטה (64%) בחברת קרדן שירותים מוניציפליים (קש"מ) מידי קרדן יזמות, בהשקעה של 110 מיליון שקל. שותפתה של משפחת ויל בקש"מ היא קרן תשתיות ישראל (תש"י), שהשקיעה לאחרונה כ-55 מיליון שקל בקש"מ, כנגד הקצאת מניות.

קש"מ פועלת באמצעות החברה הבת מילגם, המעניקה שירותים למגזר המוניציפלי, ביניהם ניהול מערכי גבייה עבור רשויות מקומיות ותאגידי מים.

כמו כן היא מספקת שירותי תחזוקת רשת מים, לרבות הנחת קווי מים וביוב ברשויות מקומיות.

עם החברות המוחזקות ע"י מילגם נמנות כמה חברות המספקות שירותים נוספים לרשויות המקומיות: מטרופולינט (שירותי מחשוב), מילגם חנייה סלולרית (פאנגו - תשלום חניה באמצעות הסלולרי), מילגם סולאר (ייזום, ניהול ואחזקת מתקנים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל מאנרגיית שמש) ומילגם קול (אספקת שירותי מוקד טלפוני).

פירעון הלוואה מדיסקונט

השלמת העסקה צפויה להניב למוכרת, קרדן יזמות של יוסף גרינפלד ואבנר שנור, רווח של כ-56 מיליון שקל (לפני הוצאות מס). מרבית התמורה, כ-76 מיליון שקל, תשמש את החברה, העומדת בפני אתגרים פיננסיים, לפירעון הלוואה מבנק דיסקונט, והיתרה, כ-32 מיליון שקל, תשמש להבטחת יתרת מסגרת האשראי.

מאז מכרה משפחת ויל את החזקותיה באסם לקונצרן הבינלאומי נסטלה בסוף שנות ה-90, היא מפזרת את השקעותיה בכמה תחומים. בשנים האחרונות שותפה המשפחה (האב יאיר ובניו שי וגיל) עם שאול אלוביץ' בחברת האנרגיה הסולארית אנלייט ובחברת אי.ג'י.אר.אי, המשקיעה בנדל"ן מניב בארה"ב, בישראל ובגרמניה.

חברה זו מתקשה להתרומם: שווי השוק שלה עומד על קצת יותר מ-20 מיליון שקל, אחרי שבשנה האחרונה צנחה המניה ב-45%. אתמול עדכנה אי.ג'י.אר.אי על ביטול עסקה למכירת פרויקט "צ'ייס הרבור", הכולל 430 יחידות דיור בווירג'יניה, תמורת כ-14 מיליון דולר, מכירה שהייתה מניבה לה תזרים של כ-11 מיליון שקל.

לאי.ג'י.אר.אי שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-104 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 9%-10%. בקופת החברה מזומנים של 16 מיליון שקל, ויש לה הון עצמי של 33 מיליון שקל. בדוחות הכספיים האחרונים ציין הדירקטוריון כי "אין חשש סביר כי במהלך תקופת תזרים המזומנים החזוי החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בהגיע מועד קיומן".