עצומה ברשת נגד הארכת יום המסחר בבורסה בשעה

מארגני העצומה טוענים כי הארכת יום המסחר תפגע כלכלית בהורים לילדים קטנים - ובייחוד באמהות העובדות בשוק ההון

בזמן שהנהלת הבורסה, בראשות המנכ"לית אסתר לבנון, שוקלת להאריך שוב את יום המסחר בת"א בשעה על מנת ליצור חפיפה מול המסחר בוול סטריט ובכך לנסות להגדיל את מחזורי המסחר, אתמול (ב') הועלתה עצומה ברשת נגד המהלך. יוזמי העצומה שואפים להגיע ל-500 חתימות ועד כה השיגו 80 חתימות תוך יום.

"הנושא עלה בעבר כבר מספר פעמים אך מאחר והוכח כי הארכת השעות אינה תורמת להגברת המסחר, ירד מהפרק ומשום מה צף ועולה מחדש בימים אלו", נכתב בעצומה. "לא נלקחו בחשבון מספר נקודות חשובות בהחלטה זו, הנוגעות בעיקר לנשים העובדות בשוק ההון, בתפקידי מסחר, בק אופיס ותפעול".

התלונה העיקרית של מארגני העצומה נוגעת לשעות המרובות שיצטרכו לעבוד אנשי שוק ההון - ובעיקר אנשי הבק-אופיס. הם טוענים גם שאמהות העובדות בשוק ייפגעו באופן קיצוני: "הארכת שעות העבודה תדחק את הנשים מחוץ לתחום שוק ההון. הבעיה העיקרית אינה נוגעת רק לנשים, אך פוגעת בעיקר בהן ובייחוד באימהות ובאנשי המשפחה. בתום שעות המסחר, כידוע, העובדים אינם מסיימים את עבודתם מאחר וסגירת יום העבודה מתארך בלפחות שעתיים במצטבר. לאחר שהסוחרים והברוקרים יסיימו את יום המסחר ב- 17:30, אנשי הבק אופיס ייאלצו להישאר לסיים את עבודתם לפחות שעתיים אחריהם".

מארגני העצומה טוענים כי הארכת יום המסחר תביא לפגיעה כלכלית בהורים, שיצטרכו לדאוג לילדיהם מעבר לשעות פעילות מעונות היום: "המסגרות החינוכיות בארץ אינן מתפקדות לפי שעון יום המסחר בבורסה. הגנים - כולל צהרונים - מסיימים עבודתם עד השעות 16:00 או 17:00. בבתי הספר הצהרונים מסתיימים ב-16:00. הארכת השעות תיאלץ אותנו למצוא סידור קבוע נוסף על הצהרונים, כמו מטפלות. איננו מדברים רק על ההוצאה הכספית הנוספת שתקשה עלינו כלכלית, אלא על האוצר היקר ביותר, ילדינו, שזמננו המשותף איתם והנוכחות שלנו מועטים גם כך. המחיר כבד יותר כעת מכל הבחינות, כלכלית - ההוצאות שלנו יעלו; ורגשית - גם כך אנו מרגישים צורך תמידי לפצות את ילדינו על הזמן המועט שאנו איתם אז כעת...".