חיתום יתר בהנפקת כן פייט; מקווה לעלות לבורסת ה-AMEX

חברת הביומד גייסה 26.5 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות בהובלת קרנות אמריקאיות ואירופיות ■ כניסתם של גורמים מתמחים להשקעה בחברה, אמורה לעזור למשוך תשומת לב למניה בקרב המשקיעים האמריקנים, לכשתעלה למסחר בבורסה הראשית

חברת כן פייט , הנסחרת בבורסה בתל אביב, מדווחת היום על סיום הנפקתה שנערכה אתמול בחיתום יתר של 60%, שאפשר גיוס של 26.5 מיליון שקל, במחיר של 35 אגורות למניה.

במכרז השתתפו משקיעים זרים כולל קרנות מתמחות בתחום הביומד מארה"ב. גורמים מקורבים לחברה מסרו ל"גלובס" כי החברה מעריכה שהיקף ההון ופיזור האחזקות כעת הוא כזה המאפשר להעלות את איגרת המעקב אחר מניית החברה (ADR) מבורסת ה-OTC בארה"ב, לבורסת ה-AMEX.

כניסתם של גורמים מתמחים להשקעה בחברה, אמורה לעזור למשוך תשומת לב למניה בקרב המשקיעים האמריקנים, לכשתעלה למסחר בבורסה הראשית.

נדיר שמשקיעים זרים משתתפים בהנפקה ציבורית הנערכת בתל אביב. במקרה הזה העדיפו הגופים הנפקה ציבורית משום שחסימת המניות פחותה ומשום שהמגבלות הרגולטוריות החלות על חלק מן הגופים הן פשוטות יותר כאשר משקיעים בהנפקה ציבורית לעומת הנפקה פרטית.

מחיר המינימום במכרז שיקף דיסקאונט של כ-46% על מחיר המניה אתמול בבוקר ובעקבות זאת ירדה המניה 22% אתמול במסחר, למחיר של 33 אגורות למניה, אך בעקבות הצלחת ההנפקה עולה כעת מחיר מניית החברה בחזרה כ-5%.

המחיר הנוכחי מהווה דיסקאונט של רק 18% על מחיר המניה לפני ההודעה על הכוונה להנפיק. אם לוקחים בחשבון גם את השווי הכלכלי של האופציות, מדובר בדיסקאונט של 40%. בנוסף לתמורה המיידית עשויה החברה לקבל בהמשך עד 27 מיליון שקל נוספים אם ימומשו האופציות.

כן פייט מסרה כי הכספים יעזרו לה לממן את המשך הניסוי הקליני בפסוריאזיס, שלב II/III, שתוצאות הביניים שלו פורסמו לפני מספר חודשים. כמו כן ממתינה החברה לתוצאות ניסוי שלב IIb בדלקת המפרקים. החברה-הבת שלה, אופתליקס, בה מחזיקה כן פייט 82.3%, ממתינה לתוצאות שלב III בסינדרום העין היבשה, וכן שלב II בגלאוקומה ואובאיטיס.
את הגיוס הובילו מנורה חיתום בסיוע ברק קפיטל חיתום. רות' קפיטל ומיטב שימשו כיועצי הנפקה.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית קבוצת כן פייט, ציינה כי "אנו גאים מאוד על כך שבתוך זמן קצר מאז התחלנו להיסחר בארה"ב, המהלך כבר נושא פרי בדמות הצטרפותן של קרנות השקעה אמריקאיות ואירופיות חשובות המתמחות בתחום הביומד. המשקיעים החדשים יודעים להעריך נכונה את הפוטנציאל שבהיצע המוצרים הרחב שלנו.

אנו מעריכים כי קשר חשוב זה ילך ויתחזק ככל שנגביר את מאמצינו ופעילותנו אל מול גופי ההשקעה השונים בבורסה בארה"ב. לקבוצת כן פייט פורטפוליו עשיר של תרופות ורצף של אירועים מהותיים הצפויים לאורך שנת 2013, והכסף שגויס יאפשר לחברה להמשיך ולהתמקד בעשייה הקלינית ובמימוש מהיר ושיטתי של כל היעדים העסקיים והקליניים שהצבנו לעצמנו ב-2013".