רעש תת-ימי הורגש באוקיינוס השקט; צונאמי באיי שלמה

רעש תת-ימי בעוצמה של 8 דרגות הורגש באזור האוקיינוס השקט סמוך לקבוצת איי שלמה ■ בעקבות הרעש, שוגרה אזהרת צונאמי לתושבי האזור מחשש לפגיעה בחופים בשעות הקרובות

גל צונאמי הכה באיי שלמה הלילה, לאחר שרעש תת-ימי בעוצמה של 8 דרגות הורגש בלב האוקיינוס השקט. אזהרת צונאמי הועברה לתושבים המקומיים לאחר התרחשות הרעש, שהתבקשו להתפנות למקומות גבוהים ברחבי האיים, אך בוטלה כעבור שעתיים.

אזהרות מפני גלי צונאמי הועברו גם לתושבי חופיה הצפון-מזרחיים של יבשת אוסטרליה ולאינדונזיה. ממרכז הבקרה להתרעות צונאמי באוקיינוס השקט, היושב בהוואי, נמסר כי הרעש התת-ימי התרחש במימיו הרדודים של האוקיינוס, בעומק של חמישה קילומטרים בלבד ומיקום הרעש אותר 340 קילומטרים מזרחית לעיר קירה קירה, הממוקמת באי הדרומי ביותר שבקבוצת איי שלמה.

עוד נמסר ממרכז הבקרה כי גל הצונאמי, שהכה באיים, היה קטן יחסית וגובהו היה 90 סנטימטרים בלבד. אתרי אינטרנט במדינה מדווחים על עדי ראייה שמספרים כי מים כיסו שדה תעופה מקומי בעיר לאטה, אך בשלב זה לא ידוע על נזק נוסף שנגרם כתוצאה מפגיעת הגלים ביבשה.

"הרגשנו את הרעש והרעידות", סיפר קצין במשטרה המקומית, "הזהרנו את התושבים מפני גלי הצונאמי וביקשנו מהם שיגיעו למקומות גבוהים", הוסיף הקצין. האזהרה, ששוגרה לתושבי האזור ממרכז הבקרה, התייחסה בנוסף לאיי שלמה גם לפפואה גינאה החדשה ולאיי פיג'י.

"במקרה ובמשך שעתיים מרגע התרחשות הרעש אין דיווחים על גלי ענק שפוגעים ביבשה, הרשויות המקומיות באזור יכולות לחזור לשגרה", הבהירו במרכז הבקרה שבהוואי. "במקרה כזה ככל הנראה האיום הוסר", הוסיפו שם.

הפעם האחרונה בה רעש תת-ימי בעוצמה דומה הורגש באזור איי שלמה הייתה בשנת 2007 כאשר לפחות 50 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים הוגדרו נעדרים לאחר שגלי ענק הכו בחופי המדינה.