זירת המט"ח: הדולר היציג עלה בכ-0.13% ל-3.696 שקלים

האירו נותר כמעט ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 4.999 שקלים ■ FXCM: "בהיעדר גורמים מקומיים, הדולר-שקל צפוי להמשיך ולהיסחר על פי המגמות של הדולר בעולם, גם אם לא פעם במהלך 2012 ראינו שבירה של הקורלציה הזו"

המסחר במט"ח התנהל היום (ד') ביציבות של האירו מול המטבע המקומי ובהתחזקות של הדולר. המטבע האמריקאי התחזק בכ-0.13% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.696 שקלים, ואילו האירו היציג נותר כמעט ללא שינוי ונקבע על 4.999 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "עונת דוחות, שהיא סיבת האופטימיות בשוק כרגע, עומדת להסתיים השבוע, ולכשתסתיים בהחלט סביר להניח שנראה נסיגה בשווקים. השבוע עוד ייתכנו עליות שערים, אבל בשבוע הבא יחזרו לעסוק בשווקים בבעיות בגוש האירו ודיוני התקציב בארצות הברית.

בהיעדר גורמים מקומיים, הדולר-שקל צפוי להמשיך ולהיסחר על פי המגמות של הדולר בעולם, גם אם לא פעם במהלך 2012 ראינו שבירה של הקורלציה הזו. העלייה הקטנה ביום שני של הדולר-שקל נבלמה ברמת ההתנגדות של 3.705, מה שעשוי להגביר עכשיו את הלחץ כלפי מטה, לעבר שפל חדש מתחת ל-3.66 שקלים ולעבר 3.64 שקלים. רק עלייה מעל 3.707 שקלים עשויה לאות על תחילתו של תיקון משמעותי יותר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "הידיעות מיפן לפיהן נגיד הבנק המרכזי עשוי לסיים את תפקידו עוד לפני ה-8 באפריל וזאת בין היתר על רקע השינויי המתקבל במדיניות הממשל באשר ליעד האינפלציה של 2% והפעילות הערה לתמיכה בחולשת הין, כצעד לשיפור תנאי הסחר והיצוא היפני הזניקו את שער הדולר אל מול הין לעבר רמות שיא של 94 ין לדולר. מדובר ברמת קיצון מאז חודש מאי 2010. בצל חולשת הין שב והתחזק קלות האירו, אולם תנועתו נותרה מוגבלת בצל השערוריות הפוליטיות והכלכליות באיטליה ובספרד".

עוד הוסיף פריימן: "היצעי מט"ח מצד יצואנים מקומיים ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל אל מול הדולר, אולם תנועה זו מוגבלת על רקע עזיבתו המתוכננת של הנגיד פישר והחשש מהסלמה בצפון. להערכתנו, הדולר צפוי לנוע אף לעבר רמת 3.66 שקלים. אולם ברמות מתחת ל-3.65 שקלים עשויה להתקבל בהצהרות בכירים בדבר ההשפעה השלילית של חוסנו של השקל על הכלכלה המקומית בכלל, שכן הדבר תורם לייבוא ופוגע בייצוא".

ב-ATRADE מסבירים כי האופטימיות בשווקים הפיננסיים תומכת בהיחלשות הדולר בעולם אך בישראל המציאות מורכבת יותר: המצב הביטחוני וחוסר הוודאות בזירה הפוליטית תומכים בהתחזקות הדולר. ב-ATRADE מעריכים כי התנודתיות תימשך עוד זמן (לפחות עד שתוקם הממשלה החדשה). "בינתיים כדאי לשים לב לרמות 3.71 שקלים ו-3.67 שקלים. פריצה מעלה מעל 3.71 שקלים עשויה להוביל למהלך עליות חד יותר אל עבר אזור 3.8 שקלים ואילו שבירה מטה של 3.67 שקלים תוביל להמשך הצלילה של הצמד אל עבר אזור 3.6 שקלים. מעבר לעובדות הידועות מראש, עדיין כדאי לזכור שהבנק ישראל יושב לו בצד ועוקב אחרי מה שמתרחש בזירת המט"ח ובהחלטת תיתכן התערבות בקרוב", נכתב בסקירת ATRADE.