גאדג'טים: נוקיה לומיה 920 - רק למי שיש הרבה סבלנות

הלומיה 920 הוא מוצלח מאוד, אבל הווינדוס פון סובלת ממחלות ילדות ■ המחיר של היבואנית יורקום לא מתאים לסמארטפון שאמור לגרום לאנשים לעבור אליו ממכשירים מתחרים

רבים חיכו להשקת הלומיה 920 של נוקיה בארץ. מדובר בהשקה החשובה של החברה בשנים האחרונות, אשר מסוגלת להחזיר אותה לקדמת הבמה. היבואנית יורוקום השקיעה כסף רב בקמפיין השיווקי של המוצר, כאשר בשבועיים האחרונים אי אפשר היה להסתובב ברחוב מבלי לראות שלט פרסומת של הסמארטפון החדש.

הטעות של יורוקום במקרה הזה הייתה תמחור המוצר. היא החלה למכור אותו ב-4,200 שקל, ומהר מאוד הבינה שבמחיר הזה רק משוגעים לדבר יהיו מוכנים לרכוש מוצר עם מערכת הפעלה שנמצאת בחיתולים.

היום הלומיה 920 נמכר ב-3,850 שקל בחנות הייבואן וב-200 שקל פחות בסלקום. גם במחיר הזה, נוקיה ממש לא תחרותית מול הגלקסי S3 האייפון 5 או הנקסוס 4 של גוגל ו-LG. היה מוטב לו יורוקום הייתה משקיעה יותר כסף בסבסוד הטלפון המוצלח הזה, מאשר בפרסומות.

ממשק: הווינדוס פון 8 היא מערכת הפעלה מוצלחת, שמגיבה מהר ומציעה ממשק עם חוויה דומה לזו הקיימת במחשבים האישיים ובטאבלטים המגיעים עם חלונות 8, כאשר החיבור קיים אפילו בקונסולת המשחקים - אקס בוקס 360 של החברה (שליטה בקונסולה).

מיקרוסופט הצליחה לבנות חוויה שלמה בכל המכשירים החכמים שהמשתמש נוגע בהם במהלך היום. נקודות התרופה של הווינדוס פון 8, היא מבחר אפליקציות מצומצם ובעיות בשירותי המיילים האינטרנטיים. מיילים הנשלחים דרך ג'ימייל מהמכשיר מגיעים ברוב המקרים בג'יברייש ושירות אאוטלוק.קום של מיקרוסופט מאחד מיילים שנשלחו מאנשים שונים לאותו שרשור. מי שלא משתמש במייל ארגוני (אקסצ'יינז), יתקשה לקבל חוויה תקינה במייל במערכת ההפעלה הזו. מצד שני, הווינדוס פון מגיע עם אפליקציית אופיס של מיקרוסופט בחינם, שמאפשרת לכתוב ולקרוא מסמכים על-גבי הטלפון.

אפליקציות: נוקיה הבינה שקטגוריית האפליקציות בעייתית כרגע בווינדוס פון והיא ארזה את המכשיר באפליקציות רבות מתוצרתה. "נוקיה בעיר" המציע לגלות באמצעות המצלמות מסעדות, בתי מלון וקניות ליד המשתמש וגם שירות מוזיקה ותוכנת ניווט של החברה. שני השירותים האחרונים לא זמינים בישראל.

מצלמה: המצלמה בטלפון מגיעה עם חיישן של 8.7 מגה פיקסל, עדשה של קרל זייס כולל טכנולוגיית PureView, המשפרת את איכות התמונות ועושה עבודה מוצלחת. בנוסף, המצלמה מאפשרת צילום תמונות מוצלח יותר בלילה, בזכות כך שהעדשה נשארת פתוחה זמן ארוך יחסית בעת צילום, להחדרת האור.

חומרה ועיצוב: מסך ה-4.5 אינץ' מגיע באיכות מוצלחת מאוד, כתוצאה מטכנולוגיית Pure Motion HD Plus, אשר מציעה לדברי החברה תמונה חדה וחלקה יותר ממסכי HD אחרים ואפשר לתפעל אותו אפילו עם כפפות, כאשר הולכים לעשות סקי בחרמון. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. למרות שעל הנייר, נראה שהוא חלש יותר ממעבדי הארבע ליבות, ווינדוס פון עושה איתו פלאים והמכשיר מגיב במהירות רבה ולא מגמגם בכלל. הסוללה מגיעה בהספק של 2,000 מילי אמפר והיא מחזיקה ברוב המקרים עד שעות הערב המאוחרות. נקודת התורפה של הלומיה 920 היא המשקל שלו, שעומד על 185 גרם. זה כבד, אבל תוך יומיים-שלושה מתרגלים אליו ולא מרגישים אותו.

בשורה התחתונה: הלומיה 920 הוא מכשיר מוצלח מאוד עם מערכת הפעלה שסובלת ממחלות ילדות. המחיר שהיבואנית יורקום מציעה, לא מתאים לסמארטפון שאמור לגרום לאנשים לעבור אליו ממכשירים מתחרים. במצב היום, הסמארטפון הזה מתאים למאמצים ראשונים עם הרבה סבלנות, שמוכנים לחכות עד שמיקרוסופט תשלים פערים מול המתחרים.

מחיר: ב-3,850-3,650 שקל.

ציון: 9