אורבימד תשקיע בביוליין 8 מיליון דולר בדיסקאונט של 24%

החברה הודיעה על הנפקת מניות לקרן ההון סיכון בתמורה ל-8 מיליון דולר ■ מחיר איגרת מעקב (ADR) הונפקה לאורבימד לפי מחיר של 3 דולרים, דיסקאונט של 24% על מחיר המניה בסוף המסחר אתמול

חברת ביוליין הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק (באמצעות איגרת מעקב מסוג ADR), הודיעה היום (ד') על הנפקת מניות לקרן הון הסיכון אורבימד ישראל, בתמורה ל-8 מיליון דולרים. מחיר איגרת מעקב המקבילה ל-10 מניות של החברה הונפקה לאורבימד לפי מחיר של 3 דולרים, דיסקאונט של 24% על מחיר המניה בסוף המסחר אתמול.

עבור כל איגרת ניתנה גם 0.6 מאופציה במחיר מימוש של 3.94 דולר לכל ADR, בדיוק המחיר שבו נסגר המסחר במניה אתמול. בשעה זו עולה מחיר ה-ADR של ביוליין בנאסד"ק 1.5% והיא נסחרת במחיר של 4 דולר ל-ADR, המגלם לחברה שווי של 69 מיליון דולר. המחיר הכלכלי של המניה בשכלול האופציה הוא 2 דולר, על פי מודל בלק אנד שולס.

קרן הון הסיכון אורבימד ישראל, המנהלת מעל 200 מיליון דולר להשקעות בביומד ישראלי בלבד, היא הקרן שהוקמה על ידי האוצר ומשרד המדען הראשי בתמיכת המדינה כדי לקדם השקעות בחברות ביומד.

עד היום השקיעה אורבימד בחברות מכשור רפואי כמו מדיגוס, חברות הולכת תרופות כמו RDD ואוטיק וכן בחברת התרופות סיקאם. עם זאת, זו השקעתה הראשונה המשמעותית בחברת תרופות בשלבים מתקדמים, מהלך ששוק הביומד הישראלי חיכה לו זמן רב. אורבימד ישראל מנוהלת על ידי ד"ר ניסים דרוויש, ענת נשיץ וארז חיימוביץ וכן ג'ונתן סילברסטיין שהוא גם שותף בקרן אורבימד האמריקנית.

בשבועות האחרונים ביוליין נסחרת בתנודות עצבניות על רקע ההיערכות לפרסום תוצאות ביניים מניסוי ה-CLARITY בתרופה לסכיזופרניה ב-18 למרץ. ביוליין קבעה כנס משקיעים לפני התאריך המיועד, ולאחר מכן דחתה אותו לאחרי התאריך המיועד, תהליך שגרם למשקיעים לחשוד שביוליין יודעת על משהו שלילי בתוצאות. החברה נאלצה לפרסם הבהרה כי אינה יודעת דבר לגבי תוצאות הביניים של הניסוי.