סוחר נגזרים ביצע הימור עצום על כך ש"משהו רע יקרה בשוק"

ארט קאשין, אנליסט ב-UBS טוען כי סוחר נגזרים מסויים ביצע הימור עצום בהיקף של כ-11.2 מיליון דולר כנגד המשך העליות בשווקים ורכש חוזים על מדד ה-VIX באמצעות אסטרטגיית call spread

בשבועות האחרונים שוק המניות בוול סטריט טיפס לגבהים שהיו לפני המשבר ב-2007 ומדד ה-VIX ירד לשפל היסטורי. עם זאת, ארט קאשין, אנליסט ב-UBS טוען כי סוחר נגזרים מסויים ביצע הימור עצום בהיקף של כ-11.2 מיליון דולר כנגד המשך העליות בשווקים ורכש חוזים על מדד ה-VIX. במלים אחרות, הוא סבור ש"מדד הפחד" יטוס למעלה והשווקים יירדו.

קאשין טוען כי ידידו הקרוב ג'ים בראון התריע בפניו ובפני הלקוחות שלו על פוזיציה לא שגרתית. "בעבר דיווחתי על סוחרים שפתחו פוזיציות גדולות כל כך, עד כי נראה היה שמדובר במסחר ע"פ מידע פנים. לפעמים היו אלו רכישות מאסיביות של אופציות פוט על ה-S&P 500 ולפעמים פוזיציות גדולות אחרות", כתב בראון במזכר ששלח ללקוחות שלו.

"פוזיצייה חדשה עשויה להעיד על כך שאירוע גדול יתרחש בעתיד הקרוב", טוען בראון. כיצד אותו סוחר או קבוצת הסוחרים עשו זאת? הם השתמשו באסטרטגיית מסחר של call spread על מדד ה-VIX ורכשו כ-150 אלף חוזים של ה-20 וה-25 באפריל תמורת כ-75 דולר ליחידה או בסך הכל 11.25 מיליון דולר. כלומר, מישהו סבור שמדד ה-VIX יזנק לרמה של מעל 20 נקודות במהלך ה-60 ימים הקרובים.

"אתה חייב להיות מאוד בטוח בתחזית שלך כדי לסכן יותר מ-11 מיליון דולר, בייחוד לאור העובדה שה-VIX בשפל של 5 שנים והמדדים המרכזיים מנסים לטפס לשיאים חדשים", כתב בראון. "כאשר בוחנים את המצב הגיאופוליטי, ישנן סיבות רבות להישאר זהיר".