בנק לאומי: תמר יסעור עושה מתיחת פנים לחטיבה הבנקאית

הובילה שינוי ארגוני וחילופי גברי בחטיבה ביצעה סבב מינויים בקרב שמונת מנהלי המרחבים

תמר יסעור עושה סדר בחטיבה הבנקאית של בנק לאומי, שבראשה היא עומדת. ל"גלובס" נודע כי בחטיבה מתקיים באחרונה שינוי ארגוני וסבב מינויים. ראשית, עזב אודי זילברברג את תפקידו כראש אגף בנקאות ישירה. זילברברג אמור להישאר בבנק, אך עדיין לא הוחלט איזה תפקיד ימלא. פעילות הבנקאות הישירה הוטמעה באגף לקוחות ודיגיטל, בראשו עומד סגן ראש החטיבה, אייל בירן.

בירן כיהן בעבר כראש אגף בנקאות ישירה, ומכיר את האגף היטב. כמו כן, עבד בעבר צמוד ליסעור, ובין השניים שוררים יחסים טובים. פעילות הבנקאות הישירה חשובה מאוד ליסעור, שרואה בעולם הדיגיטל מנוע צמיחה משמעותי של הבנק, ואף הובילה את מהלך "לאומי דיגיטל" כשכיהנה כראש מערך השיווק.

נוסף על כך, הוחלט כי מוחמד עווד, סגן ראש החטיבה, יהיה אחראי על אגף ניהול סיכונים, השקעות ומרכזי מומחיות. מינויים נוספים שהובילה יסעור הם מינויו של משה סעד, ששימש עד לעת האחרונה משנה למנכ"ל בנק ערבי, לתפקיד ראש אגף אשראי, עו"ש ועמלות, ושל מיכל ברוידא, אשר עד לאחרונה שימשה ראש ענף מאזן מאוחד בחטיבה לחשבונאות, כראש אגף תכנון, תקציב וסינוף.

חלק חשוב נוסף בחטיבה הבנקאית הוא קידום תוכנית ההתייעלות בסניפים, הנקראת "מתקדמים ביחד". במסגרת התוכנית עוברים סניפי הבנק התייעלות, שבמהלכה מועברת פעילות הבק אופיס אל מחוץ לסניף. יסעור מינתה את אביבית קליין למנהלת פרויקט זה.

עוד נציין, כי במסגרת השינויים נערך סבב מינויים בקרב שמונת מנהלי המרחבים של הבנק. חמישה ראשי מרחבים עברו ממרחב אחד לשני, שניים פרשו לגמלאות ואחד עובר לתפקיד בתחום אחר בבנק.

מלאומי נמסר בתגובה: "בחטיבה הבנקאית נערך לאחרונה שינוי ארגוני אשר כלל חלוקה מחדש של תחומי האחריות בין אגפי החטיבה, וכן סבב מינויים בקרב המנהלים - בדרג הבכיר ובדרג הבינוני. השינוי התבצע עם כניסתה לתפקיד של ראש החטיבה, תמר יסעור, אשר עוסקת בימים אלה בגיבוש הצוות המקצועי אשר יוביל וינהל את החטיבה בשנים הקרובות".

יסעור נכנסה לתפקיד לפני כמה חודשים, ומונתה על ידי מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח, הנחשבת מקורבת אליה. ליסעור שני אתגרים מרכזיים: התמודדות עם התחרות ההולכת וגוברת בתחום הקמעונאות, והובלת תהליך ההתייעלות המאסיבי שעובר הבנק כולו והחטיבה הבנקאית בפרט.

בתוך כך, במקביל לסדרת המינויים בחטיבה הבנקאית, הודיע בנק לאומי גם על מינויו של רו"ח שלמה גולדפרב לחשבונאי הראשי וראש חטיבת החשבונאות בבנק. גולדפרב (56) - שיחליף את רו"ח מנחם שוורץ, אשר יפרוש מתפקידו בסוף מארס - עובד בלאומי זה 32 שנים. בשנתיים האחרונות שימש סגן ראש החטיבה לחשבונאות.