"טבע תצטרך לעבור שיפור משמעותי - המס הנמוך יתפוגג"

יונתן קרייזמן, מנהל מחקר בכלל פיננסים ברוקראז': "בעוד שסעיף ההוצאות אמור להשתפר בעתיד הנראה לעין, טבע לא תוכל להסתייע במס הנמוך ללא הגבלה ותצטרך להוביל שיפור משמעותי על מנת לעמוד בציפיות השוק ברבעונים הבאים"

טבע פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2012 כולה. יונתן קרייזמן, מנהל מחקר בכלל פיננסים ברוקראז' מציין הבוקר בעדכון לסקירתו על טבע כי "החברה עמדה בציפיות השוק מבחינת ההכנסות אלא שהוצאות תפעוליות גבוהות מהצפוי ושיעור מס נמוך במיוחד איזנו את התמונה והובילו לרווח למניה של 1.32 דולר - רק סנט מתחת לציפיות השוק".

"בעוד שסעיף ההוצאות אמור להשתפר בעתיד הנראה לעין, טבע לא תוכל להסתייע במס הנמוך ללא הגבלה ותצטרך להוביל שיפור משמעותי על מנת לעמוד בציפיות השוק ברבעונים הבאים". קרייזמן נותר בהמלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 40 דולר.

תוצאות הרבעון שיקפו רבעון יציב בארה"ב - קופקסון ומוצרים ממותגים מעט גבוהים לעומת מיעוט השקות שהובילו לחולשה בגנריקה. אירופה הציגה שיפור שנתי של 2% בלבד אך שיפור משמעותי של 13% לעומת רבעון שלישי ב-2012 (גם ביחס לשנה כולה) בין היתר בזכות מכירות גבוהות של קופקסון והתקדמות במיזם ה-OTC. שאר העולם (ROW) היה חלש יותר עם ירידה של 2% שנבעה בין היתר מחולשה בקנדה שקוזזה חלקית ממומנטום חיובי בדרום אמריקה.

הקופקסון מראה חוסן

מכירות הקופקסון עמדו על 1.059 מיליארד דולר, לעומת צפי של קרייזמן לכ-1.075 מיליארד דולר. ההכנסות שיקפו עליה של 14% לעומת שנה קודמת הנובעת בעיקר מהחזרת זכויות השיווק מסנופי באירופה, עליית מחירים של 5% ועליה בנתח שוק בארה"ב שקוזזה מחולשה כתוצאה מהיעדר מכרז ברוסיה.

"עם התבססות ההכנסות מעל מיליארד דולר אנו מעריכים כי טבע תשיג הכנסות של קרוב ל-4$ מיליארד ב-2013 - גבוה מהתחזית ל-3.8 מיליארד דולר שטבע נתנה בנובמבר שעבר. החברה ציינה שבשבועות הקרובים צפויים להתפרסם מאמרים מדעיים המצביעם על סיכונים הכרוכים בשימוש בגרסאות גנריות לתרופה".

טבע דיווחה על מכירות גנריות של 2.662 מיליארד דולר, ירידה של 11% לעומת השנה שעברה ובהתאם לתחזית של קרייזמן. מכירות המוצרים הממותגים אין מגמה ברורה, לדעת קרייזמן.