גאדג'טים: אקספריה T - סמארטפון בליגה של הגדולים

הסמארטפון מבית סוני מובייל הוא צעד ראשון קדימה מהבינוניות שהייתה קיימת בתקופה שבה החברה הייתה חלק מהמיזם סוני אריקסון ■ עכשיו היא צריכה לשים רגל על הגז ולנסות למתג אותו הזה כאלטרנטיבה טובה מול המתחרים

סוני מובייל מתקשה לבלוט בשוק הסלולר המקומי, שבו מחפשים הצרכנים בעיקר אייפון של אפל או גלקסי של סמסונג. סדרה האקספריה של סוני מובייל קיימת בשוק כבר זמן רב, אבל ההצלחה שלה צנועה ביותר. הדגם החדש, אקספריה T, הוא בשורה משמחת לתחרות בענף הסמארטפונים. מדובר בצעד ראשון שבו רואים שהחברה מתרחקת מהבינוניות שהייתה קיימת בתקופה שבה הייתה חלק מהמיזם סוני אריקסון.

מסך ומידות: סוני מובייל תמיד הייתה חזקה במסכים. גם הדגם הזה, המגיע עם צג בגודל 4.6אינץ', מציע איכות מוצלחת עם רמת בהירות גבוהה. משקל המכשיר לא כבד במיוחד - משקלו עומד על 139 גרם.

ממשק: האקספריה T מגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד אייס קרים סנדוויץ' (4.0.4), אשר סוני מוסיפה עליו את הממשק שלה. סוני מציעה מספר יכולות מעניינות, למשל, הפעלה של התקן ה-WiFi על-פי מיקום, כך שהאנטנה סגורה בשאר הזמן. דבר זה מספק חיסכון בסוללה. נגן המוזיקה של סוני מוצלח ויש ווידג'טים נחמדים למזג האוויר, אנשי קשר ומעבר חלק באמצעות סרגל צד, בין אפליקציות פועלות. מלבד זה, יש אפשרות לגשת למיני יישומים, כמו מחשבון, המרת מטבעות או פתקים, דרך הסרגל.

חומרה: המעבד של הדגם הזה הוא כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה. לא מדובר בקצה העליון של המעבדים הקיימים היום בסמארטפונים, אבל סוני עושה פה עבודה טובה וזמן התגובה מוצלח, כאשר הוא אמור להיות אפילו טוב יותר כשהחברה תוציא עדכון לגרסת ג'לי בין של אנדרואיד. מלבד זה, סוני שילבה התקן אלחוט NFC, שיאפשר בעתיד שימוש בתשלומים סלולריים בקופות בתי עסק וכרגע מציע חיבור קל לאביזרים. המכשיר מגיע עם זיכרון פנימי בנפח 16 ג'יגה ויש אפשרות להרחיב אותו באמצעות כרטיס.

מצלמה: מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות היו מוצלחות מאוד ביום וגם בלילה.

סוללה: הספק הסוללה לא גבוה ביחס למתחרים - 1,850 מילי אמפר, אולם היא מנוהלת נכון ותחזיק ללא בעיה עד שעות הערב או מעבר לזה.

בשורה התחתונה: האקספריה T מציע חוויה כמעט חלקה וזמן שימוש טוב של הסוללה. עכשיו סוני מובייל צריכה לשים רגל על הגז ולנסות למתג את הסמארטפון הזה כאלטרנטיבה טובה מול המתחרים.

מחיר: 2,830 שקל דרך מוקד ההזמנות הטלפוני של סוני מובייל.

ציון: 9.