קדחת הביומד: מדג'ניקס גייסה 29.4 מ' ד' בהנפקה משנית

למדג'ניקס זו ההנפקה הציבורית השלישית מאז הונפקה לראשונה בבורסת המשנה האנגלית (AIM) בנובמבר 2007 ■ מדג'ניקס מפתחת שתל לייצור והפרשת תרופות מבוססות חלבונים שמופק מהעור של המטופל עצמו, ומיועד לטיפול במחלות כרוניות

אין ספק שהשנה האחרונה היא שנת הביומד. תעשיית הביומד הישראלית קצרה בתקופה זו לא מעט פירות, החל מניסויים קליניים מוצלחים, דרך נסיקת המניות וכלה בגיוסי הון ציבוריים. מתחילת 2012, כפי שעולה מבדיקת "גלובס", בוצעו בארה"ב שש הנפקות משניות של חברות ביומד ישראליות, וזאת לעומת שלוש הנפקות ראשוניות של חברות מתעשיות אחרות.

שש חברות אלו גייסו סכום כולל של 219.7 מיליון דולר, והאחרונה שבהן היא מדג'ניקס. זו השלימה בשבוע שעבר (רק שבוע אחרי ההנפקה הרביעית של קיריקס) הנפקה שנייה כחברה ציבורית בוול סטריט (ושלישית, כולל ההנפקה הראשונית בשוק ההון האנגלי) במסגרתה גייסה 29.4 מיליון דולר.

מדג'ניקס הנפיקה 5.6 מיליון מניות לפי מחיר של 5.25 דולר למניה. על רקע ההנפקה, נלחץ מחיר המניה כלפי מטה במהלך השבוע האחרון והיא איבדה 26%, ונסגרה על מחיר של 5.19 דולר המשקף שווי חברה של 93 מיליון דולר "אחרי הכסף".

למדג'ניקס, כאמור, זו ההנפקה הציבורית השלישית. בנובמבר 2007 הונפקה לראשונה בבורסת המשנה האנגלית (AIM) וגייסה 6.6 מיליון דולר. באפריל 2011 הונפקה לראשונה בוול סטריט וגייסה 11.2 מיליון דולר לפי מחיר של 4.54 דולר למניה. לפני ההנפקה הנוכחית, נותרו בקופתה 6.4 מיליון דולר.

מדג'ניקס מפתחת שתל לייצור והפרשת תרופות מבוססות חלבונים שמופק מהעור של המטופל עצמו, ומיועד לטיפול במחלות כרוניות. בימים אלו מצויה החברה בתחילת שלב IIa בתרופת ה-Epodure שפיתחה לטיפול באנמיה אצל חולי כליות, ובתחילת שלב I בתרופתה השנייה, ה-Infradure לטיפול בצהבת מסוג C.