הפניקס מציגה: מוצרים שיימכרו מסביב לביטוחי המנהלים

אייל לפידות: "זהו הדבר הבא. המוצר החדש נולד מרקע של מצוקה. מתוך קושי. מדובר בחבילת מוצרי ביטוח שמהווים תחליף מצוין לביטוחי המנהלים"

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, בניהולו של אייל לפידות ובשליטת קבוצת דלק, הציגה היום בפני סוכניה את הדרך המקורית שלה להגיב לאובדן היתרון שהיה בעבר בביטוחי המנהלים של חברות הביטוח כתוצאה מביטול הבטחת מקדם תוחלת החיים בפוליסות החיסכון של ביטוחי החיים.

החברה הציגה חבילת מוצרים שתימכר יחד מסביב לפוליסת ביטוחי המנהלים שלה ושתכלול רתימת קרן ההשתלמות - באמצעות מתן הלוואה שוטפת כנגדה, שהופכת הפקדות מהברוטו לנטו שעובר לחשבון (תמורת ריבית), כמעין הנזלה מיידית של כמחצית מההפקדות לקרן ההשתלמות - לפוליסת ביטוח המנהלים הרגילה.

לדברי לפידות, "זהו הדבר הבא. המוצר החדש נולד מרקע של מצוקה. מתוך קושי. מדובר בחבילת מוצרי ביטוח שמהווים תחליף מצוין לביטוחי המנהלים. אנחנו נשפר את המצב הקיים - קצבת הזיקנה תהיה יותר גבוהה מ-50% מהשכר של החוסך".

התוכנית החדשה כוללת חיבור של השתלמות בביטוח המנהלים. מדובר בחיסכון פנסיוני שכולל העברות כספים ללקוח, כאשר הפניקס מעבירה הלוואה של 45% מההפרשות, בריבית נמוכה של פריים מינוס 0.5%, שזוכה לגרייס של שנים ושתשולם כעבור שש שנים, כשהכסף יהיה נזיל. למעשה מדובר בהלוואה שהמבוטח יכול לקחת גם באופן שוטף, מעין הנזלה מיידית של קרן ההשתלמות (כמחצית ממנה), כל עוד מדובר בקרן שיש אליה הפקדות שוטפות.

55% הנותרים מההפרשות יוותרו לחיסכון הפנסיוני, אם הלקוח יבחר בכך, או אז, ביום היציאה לגמלאות, המבוטח יקבל על הכסף הזה מקדם קצבה מובטח. "אנו נותנים למבוטח תמריץ לשמור את הכספים בהשתלמות לפנסיה בעתיד, ומגדילים לו את ההכנסה הפנויה כיום בשיעור ניכר". דמי הניהול הם עד 0.9% מהצבירה (פחות ממחצית מהמקסימום המותר שעומד על 2% מהצבירה לשנה). ההטבה תינתן רק למי שיקנה את חבילת הפניקס שכוללת את ביטוח המנהלים החדש. בנוסף, תינתן ללקוח פוליסת פרט מתנה - לתאונות אישיות או מרפא סרטן (בסכומי כיסוי נמוכים). "החבילה תיתן למבוטח הגדלה של כ-38% לקיצבת הזיקנה כל עוד הלקוח ממשיך להפריש לקרן ההשתלמות לאורך חיי העבודה, וללא משיכת פיצויי פיטורין בדרך", מסבירים בהפניקס.

למעשה מדובר בהפקדה חודשית לא של 18.33% מהשכר לפנסיה אלא של 5.5% ועוד 18.33% מדי חודש שזה - 23.8% מהשכר. מדובר בהגדלה שתהיה קצבה פטורה. דמי הניהול בתוכנית המנהלים תחל מ-1.05% מהצבירה ו-4% מהפרמיה כשדמי הניהול ירדו בתלות בסכומי הכיסוי הביטוחיים למקרי מוות ואובדן כושר עבודה שהמבוטח ירכוש. זאת בגלל שהרווחיות הטמונה בביטוחים גבוהה מאשר בפוליסות החיסכון.