הדולר היציג ירד ב-0.1% ל-3.697 שקלים, האירו היציג עלה

האירו עלה בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.972 שקלים ■ ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות: "התחזקות השקל עשויה להוביל להורדת הריבית בתקופה הקרובה"

יום המסחר בשוק המט"ח (ג') נחתם במגמה מעורבת, כשהדולר נחלש מעט ואילו האירו עבר לעלייה קלה. הדולר היציג ירד בכ-0.1% ל-3.697 שקלים. ואילו האירו עבר לעלייה של כ-0.4% לרמה של 4.972 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב 1.34 דולרים לאירו.

היום לא התפרסמו אירועי מקרו משמעותיים. הנאומים של יו"ר הבנק המרכזי של אירופה דרגי ושל הנשיא אובמה ירכזו את תשומת ליבם של המשקיעים.

שרי האוצר ונגידי בנקים מרכזיים של מדינות ה-G7 החליטו היום שלא להציב יעדים לשערי המטבעות. זאת, במטרה להפחית חששות הנוגעים ל"מלחמת המטבעות" הגלובלית ותוצאותיה.

ב-ATRADE מציינים היום כי "הדולר התחזק אמש לעומת השקל וסגר את יום המסחר הראשון בסמוך לרמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-3.7 שקלים לדולר. התחזקותו של הדולר בעולם והספקולציות בעניין התערבות אפשרית של בנק ישראל, תורמים את חלקם להתחזקותו של השטר הירוק מול המטבע המקומי. אנו מעריכים כי במידה והדולר יצליח לפרוץ את אזור 3.71, נוכל לצפות להמשך מהלך ההתחזקות אל עבר אזור 3.74. אנו לא פוסלים מהלך תיקון עמוק יותר לכיוון 3.80. שבירה מטה של אזור 3.67 עשויה לגרור את בנק ישראל לתוך המערכה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בזירה המקומית תיקון השערים שרשם האירו אל מול הין תמך גם בהתחזקות הדולר בזירה המקומית ואמש היצעי מט"ח מצד יצואנים בלמו את פיחות השקל אל רמת 3.7 שקלים, כך שהבוקר עם היחלשות הדולר אל מול האירו שב המטבע האמריקאי ונחלש גם בזירה המקומית. כפי שטענו בעבר, להערכתנו ייסוף משמעותי בטווח הקצר אינו צפוי, שכן בנק ישראל יתערב במסחר במקרה של תנודות שערים חדות. אולם, התערבות ממשית מעבר להכרזות בלבד לא צפויה ברמות הנוכחיות וכי נראה שסטנלי פישר יעדיף בדומה לנשיא הבנק האירופי, מאריו דראגי, לצאת בהכרזות טרם המעבר לרכישות מאסיביות של דולרים. בתחום השערים 3.7-3.72 שקלים לדולר צפויים היצעי מט"ח משמעותיים מצד יצואנים".

ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מציין הבוקר כי "בניגוד להערכה כי פישר לא יפעל לקראת תום הקדנציה - התחזקות השקל עשויה להוביל להורדת הריבית בתקופה הקרובה".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי התנודתיות הנמוכה שאפיינה את המסחר בשוק העולמי עם פתיחת שבוע המסחר התבטאה גם במסחר בשקל. "לאחר ראלי כה ממושך, וללא תיקון ביניים משמעותי, קשה לראות מה יכול להניע את השוק מעלה. על כן, נראה שגבוהה הסבירות מכאן לשני תרחישים - התכנסות או תיקון עמוק יותר. חשוב יהיה לעקוב בתקופה הקרובה אחר הנעשה באירופה, שם שוב מאיים התוהו ובוהו הפוליטי לחבל בהתאוששות השברירית של האזור ולהגביר את החרדה בכל השוק הפיננסי. הבחירות הקרבות באיטליה, אי היציבות הפוליטית בספרד, אלה הם מוקדי העניין כרגע בשוק, וזאת לאחר שהחלק הארי של עונת דוחות הרווח כבר מאחורינו".

"בדולר-שקל, אין שינוי בסטטוס קוו. הצמד ממשיך להיות תחום בטווח שבין 3.66 ל-3.70, ורק פריצה כלפי מעלה או כלפי מטה תסייע להעריך את הכיוון הבא".