אל על מהדקת חגורות: החברה מפטרת כ-200 עובדים

מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי: "אל-על מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם הקשיים המלווים את ענף התעופה בעולם כולו ובישראל בפרט. החברה מחויבת להמשיך במגמת ההתייעלות, במטרה להתאים את פעילותה לתנאי השוק המשתנים"

פיטורים באל-על : כ-200 עובדים זמניים ובעלי חוזים אישיים הולכים הביתה. בחברה טוענים כי אין קשר בין הפיטורים לבין עסקת פימי-כנפיים המותנית בין היתר בגיבוש הסכם עבודה עם עובדי החברה.

אל-על הודיעה הבוקר (ג') כי היא מצמצמת את מצבת כוח-האדם שלה בכ-200 משרות זמניות ובעלי חוזים אישיים. גורם בחברה מסר ל"גלובס" כי בעלי חוזים אישיים בחברה על-פי רוב מאיישים תפקידים כמו ראשי תחום, סגני אגפים ומעלה המשתכרים שכר גבוה יחסית וכי בחברה יש כמה עשרות כאלה.

מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, מסביר את המהלך כך: "אל-על מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם הקשיים המלווים את ענף התעופה בעולם כולו ובישראל בפרט. החברה מחויבת להמשיך במגמת ההתייעלות במטרה להתאים את פעילותה לתנאי השוק המשתנים. על כן אנו נאלצים להודיע על סיום העסקתם של כ-200 עובדים זמניים ובעלי חוזים אישיים בחברה".

עוד אמר שקדי כי "הצורך להתייעל ולהפחית בהוצאות החברה הוא צו השעה, על מנת שנוכל להמשיך ולהתמודד עם האתגרים והתחרות הגוברת. אנו עושים זאת בלב כבד ומתוך תקווה שהמהלך יוביל בעתיד לחיזוקה של אל-על".

בחברה מועסקים כ-5,800 עובדים, מתוכם כ-2,000 זמניים שמספרם משתנה בהתאם לעונות.

אשר אדרי, יו"ר ועד עובדי אל-על, מסר בתגובה כי "ההנהלה מקצצת בלחם במקום בשמנת. ההנהלה נטפלת לבעלי השכר הנמוך והחוליה החלשה מבין העובדים שרובם מרוויחים לא יותר בין 4,000 ל-5,000 שקל בחודש זאת במקום לעשות בדק בית ולקצץ בשומנים בשדרת הניהול, החוזים האישיים ובעלי המשכורות הגבוהות, שתפחו שם בשנים האחרונות".

במקביל הודיעה הנהלת החברה כי היא מתכוונת להמשיך ולקיים דיונים עם נציגות העובדים וההסתדרות לחידוש הסכם העבודה שטרם נחתם בין הצדדים ועדיין מצוי בשלבי גישוש.

מהנהלת נמסר עוד כי בשל מצבה הכלכלי, התחרות הגוברת בענף התעופה, בארץ ובעולם והקושי להחיל את מבנה העלויות הנוכחי של החברה, הוחלט לצד פיטורי העובדים כאמור לתכנן שורה של שינויים ארגוניים נוספים שיביאו להקטנת התקורות הניהוליות. הנהלת החברה מסרבת בשלב זה לפרט באילו שינויים ארגוניים מדובר.