פסגות צפוי לרכוש את מיטב תעודות סל בכ-150 מ' ש'

הצדדים צפויים להשלים העסקה בימים הקרובים ■ מיטב סל, בניהול ליאור כגן, מנהלת 10.2 מיליארד שקל ■ עם השלמת העסקה תהפוך פסגות סל, שמנהלת כיום 9.9 מיליארד שקל, לשחקנית השלישית בגודלה בענף

אם המרוץ למכירת חברת תעודות הסל מיטב סל עומד להסתיים? ל"גלובס" נודע כי במגעים בין מיטב לפסגות בנושא חלה התקדמות משמעותית, וכי הצדדים צפויים להשלים את העסקה בימים הקרובים. במיטב ובפסגות סרבו להגיב לידיעה.

על פי הערכות, המחיר שישלם פסגות עבור חברת תעודות הסל ינוע בין 140 ל-160 מיליון שקל - סכום המשקף כ-1.5% מהנכסים.

מיטב סל, בניהולו של ליאור כגן, מנהלת 10.2 מיליארד שקל (כ-14% מהענף). עם השלמת העסקה תהפוך פסגות סל, שמנהלת כיום 9.9 מיליארד שקל, לשחקנית השלישית בגודלה בענף, עם נתח שוק של כ-29% - בדומה לזה של השחקנית השנייה בענף, תכלית. כגן נחשב למנהל מוערך, אולם אם הרכישה אכן תתבצע, בפסגות ככל הנראה ישאירו בתפקיד את מנכ"ל פסגות סל, גיל שפירא, שמונה לפני שלושה חודשים בלבד.

בתחילת ינואר, נזכיר, דחו במיטב את הצעת מנורה מבטחים פיננסים, שהייתה עד אז המועמדת המובילה לרכישת חברת תעודות הסל. במיטב טענו שהמחיר שהציע מנורה, 150 מיליון שקל, נמוך מדי. קודם לכן הציע פסגות מחיר נמוך מזה של מנורה - 125 מיליון שקל. לפי ההערכות בשוק, במיטב, המנוהל על ידי אילן רביב, לא היו מוכנים להתפשר על מחיר הנמוך מ-180 מיליון שקל.

כעת נראה כי חגי בדש, מנכ"ל פסגות, וזהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל (הקרן ששולטת בבית ההשקעות), לא מיהרו לוותר על ההזדמנות לרכוש את מיטב סל, בעסקה שמסתמנת כאחרונה בשנים הקרובות בענף. פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, והגוף המוביל הן בתעשיית קופות הגמל והן בקרנות הנאמנות מבחינת היקף נכסים, אך בענף תעודות הסל הוא הגוף הרביעי בגודלו.

למעשה, זהו הניסיון השני של פסגות לרכוש את חברת תעודות הסל. לפני שנתיים התמודד בית ההשקעות על רכישת החברה, שהייתה אז בבעלות כלל פיננסים ונקראה מבט תעודות סל. פסגות ניהל מו"מ מתקדם לרכישת החברה, אולם בסופו של דבר הצדדים לא הצליחו להסכים על המחיר ומיטב - בהובלת היו"ר צבי סטפק - רכשה את החברה תמורת 105 מיליון שקל.

לוח זמנים צפוף

מכירת חברת תעודות הסל של מיטב נעשית תחת לוח זמנים קצר במיוחד. זאת, על רקע המיזוג המתקדם בין מיטב לבין בית ההשקעות דש-איפקס, שכיו"ר שלו מכהן אלי ברקת. במסגרת התנאים למיזוג קבע הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, כי על מיטב למכור את חברת תעודות הסל שלה עד אפריל. אם היא לא תעשה זאת ימונה נאמן שימכור את החברה בכל מחיר שיוצע לו. הסיבה לכך היא שדש כבר מחזיק בחברת תעודות הסל תכלית, שחולשת על כ-30% משוק תעודות הסל.

כיצד תשפיע מכירת מיטב
 כיצד תשפיע מכירת מיטב