איזיצ'יפ צונחת 20%; כלל פיננסים: "תגובת השוק מוגזמת"

מפתחת המעבדים צנחה אתמול גם בוול סטריט בכ-21%, לאחר תחזית הכנסות מאכזבת לטווח הארוך ■ בכלל פיננסים מורידים מחיר יעד אך נשארים עם המלצת קנייה

מניית איזיצ'יפ צונחת 20% בבורסה בת"א היום, בהמשך לקריסה של כ-21% בוול סטריט אמש, לאחר שהורידה את תחזית הצמיחה שלה לטווח הארוך במסגרת פרסום הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה.

איזיצ'יפ, מפתחת המעבדים לרשתות תקשורת מיוקנעם שמנוהלת על ידי אלי פרוכטר, מסרה בדוחות וכן בשיחת הוועידה שלאחר מכן, כי שני לקוחות גדולים של החברה עוצרים את ההזמנות ממנה ומתחילים בייצור פנימי של הרכיבים. מדובר בעיקר ביצרנית הסמארטפונים הסינית חואווי (Huawei) שעצרה את ההזמנות.

בכלל פיננסים מגיבים לתחזית ואומרים כי מדובר בפגיעה קשה לאיזיצ'יפ. האנליסט דב רוזנברג מוריד את מחיר היעד למניית איזיצ'יפ ב-16% ל-37 דולר למניה, לעומת מחיר מניה של 25.56 דולר בוול סטריט. יחד עם זאת, בכלל פיננסים מותירים המלצת "קנייה" לאיזיצ'יפ, ומאמינים כי "איזיצ'יפ תציג צמיחה מואצת ורווחיות גבוהה בשנים הקרובות, היות וההכנסות משאר הלקוחות יחסית מובטחות, כיוון שאלו החלו בהזמנות ייצור".

החברה דיווחה אתמול על הכנסות של כ-15.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012 ועל רווח של 26 סנט למניה - גבוה מהצפי להכנסות ורווח של 14 מיליון דולר ו-21 סנט למניה בהתאמה. ברבעון הראשון היא צופה הכנסות של מעל 15 מיליון דולר - פחות או יותר בהתאם לצפי.

לטווח הארוך, החברה צופה גידול בהכנסות של פי 3-4, לעומת תחזית קודמת שלה לגידול של פי 4-5. החברה הסבירה כי היא לוקחת בחשבון אפשרות שלא יהיו הכנסות מחואווי. יחד עם זאת, איזיצ'יפ מאמינה כי חואווי מפתחת מוצר נחות, אותו היא תמכור לשווקים חלשים כגון אפריקה, ובמקומות בהם חואווי תתחרה מול סיסקו והשאר, היא אכן תמכור מוצר המבוסס איזיצ'יפ.

בכלל פיננסים מאמינים כי איזיצ'יפ תציג צמיחה של 29%, 27% ו-25% בשלוש השנים הקרובות, עם רווח נקי של כמעט 50%. "אנו מאמינים כי סיסקו תישאר הלקוח המוביל עם מעל 40% מההכנסות ומצפים להמשך הצמיחה מ-ZTE וכן עם אריקסון ובמידה פחותה גם אצל טאלבס", לדבריהם.

"בטווח הקצר אנו מצפים לירידה רבעונית ברבעון הראשון - צפי לרווח של 23 סנט למניה והכנסות של 14.9 מיליון דולר. לשנה כולה אנו מצפים לרווח של 1.18 דולר למניה, ו-71 מיליון דולר הכנסות. למרות האכזבה וערעור הביטחון, אנו חושבים שתגובת השוק הינה מוגזמת וכי איזיצ'יפ עדין יכולה להציג קצבי צמיחה מואצים עם רווחיות גבוהה", מסכמים בכלל פיננסים.