מישורים מציפה ערך: תשואה של כ-283% על מרכז מסחרי

המרכז המסחרי באלבמה, קרסווד סנטר, אשר נרכש תמורת 3 מיליון דולר לפני פחות משנה, הושכר במלואו ועל סמך תזרימי המזומנים שהוא מייצר לחברה הוא מוערך כעת בכ–11.5 מיליון דולר

חברת מישורים, הנמצאת בשליטת גיל בלוטרייך, מדווחת שוב על הצפת ערך משמעותית. המרכז המסחרי באלבמה, קרסווד סנטר, אשר נרכש תמורת 3 מיליון דולר לפני פחות משנה, הושכר במלואו ועל סמך תזרימי המזומנים שהוא מייצר לחברה הוא מוערך כעת בכ-11.5 מיליון דולר.

מישורים מחזיקה בנכס בשיעור של כ-60% ולכן לאימוץ הערכת השווי צפויה להיות השפעה על הדוחות הכספיים כתוצאה מרישום רווח מעלייה בשווי הוגן.

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים: "זו אינה הפעם הראשונה בה מישורים מצליחה תוך זמן קצר יחסית להשביח מרכזים מיסחרים רב שימושיים בארצות הברית. יכולת החברה למלא את הנכסים בשוכרים ולשפר בכך משמעותית את התזרים השנתי מוביל להצפת ערך לבעלי המניות של החברה. הפעילות שלנו מתבססת על ניסיון רב שנים בהשבחה מתמדת של נכסים בישראל, קנדה וארה"ב. במרכז המסחרי באלבמה, כמו גם בנכסים שרכשנו בעבר, אנו מממשים אסטרטגיה של קנייה בהזדמנות ובפרופיל סיכון נמוך, השבחה אגרסיבית ויצירת ערך תוך זמן קצר. לאור ההצלחה בארה"ב, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות השקעה נוספות בתחום המרכזים המסחריים הרב שימושיים ומתכוונים לפתח את הפעילות במטרה להפוך אותה למנוע צמיחה עבור החברה".

כאמור, המרכז המסחרי באלבמה, קרסווד סנטר, אשר נרכש תמורת כ-3 מיליון דולר בחודש יוני 2012, הינו נכס מסחרי בשטח של כ-30,000 מ"ר. בעת הרכישה שיעור התפוסה עמד על 60% וכיום עומד שיעור התפוסה על כ-95%. המרכז המסחרי מוחזק על ידי מישורים באמצעות שליטה (60%) בחברת Festival Center Birmingham, LP. מישורים מחזיקה בשני מרכזים מסחריים בברמינגהם, אלבמה ובשני מרכזים מסחריים בלאס וגאס בהיקף כולל של כ - 60,000 מ"ר.

בארה"ב מתמקדת מישורים בתחום המסחרי הרב שימושי היות והנהלת החברה זיהתה את היתרונות הגדולים בהשכרה של שטחים שמתאימים כמעט לכל עסק משימוש משרדי, תעשייה קלה ועד סופרמרקטים. עלויות התחזוקה השוטפות הנמוכות ומחיר הרכישה הנמוך משמעותית מעלויות הבנייה, מייצרים לחברה תשואות טובות גם בתפוסה נמוכה. את הרכישות עושה מישורים במיקומים ספציפיים ולאחר בדיקת נאותות מקיפה של הנכס עצמו, של הסביבה, דמוגרפיה, מאפייני השכירות באזור וקריטריונים נוספים. בשיטה זו נרכשים נכסים רב שימושיים בעלי פרופיל סיכון נמוך שגם בשיעורי תפוסה נמוכים מניבים תזרים חיובי. לאחר שיפוץ והכנסת רוח חדשה לנכסים מושכרים השטחים הנותרים למספר שוכרים רב כדי לייצר פיזור ואי תלות בשוכר אחד גדול.