מנכ"ל אל על: נהפוך את החברה לרווחית, יעילה ותחרותית

אליעזר שקדי על כניסת קרן פימי להשקעה בחברה ומהלך הפיטורים: "אנו בקרב הישרדות ובקרב כזה יש לנקוט בכל הצעדים, כואבים ככל שיהיו, על מנת להתמודד עם הקשיים והאתגרים שמחכים לנו בכל יום"

"אל על נמצאת בתהליך מורכב של כניסת משקיע חיצוני רציני ובעל יכולות מוכחות שמאמין בפוטנציאל של אל על ומעוניין לתרום להפיכתה לחברה רווחית, יעילה ותחרותית. אני סבור שזהו הצעד המשמעותי והחשוב ביותר שעוברת אל על מאז הפרטתה". את הדברים האלה מסר מנכ"ל אל על , אליעזר שקדי, בתגובה לכניסת קרן פימי להשקעה בחברת התעופה.

שקדי כתב את הדברים במכתב ששלח באחרונה ליו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, וזאת לאחר מכתב שקרני שלח אליו ובו הוא דורש מאל על לבטל את החלטתה לקצץ את עמלת הבסיס שאל על משלמת לסוכני הנסיעות ב-2%, מ-7% ל-5% החל מחודש יולי הקרוב.

עוד כותב שקדי, "אנו בקרב הישרדות ובקרב כזה יש לנקוט בכל הצעדים, כואבים ככל שיהיו, על מנת להתמודד עם הקשיים והאתגרים שמחכים לנו בכל יום. ההחלטה על הפחתת עמלת הבסיס נובעת מההכרה וההבנה של המציאות הכלכלית המורכבת בה אנו פועלים, והינה רק אחד מהצעדים שחברת אל על תנקוט בשנה הקרובה על מנת להתמודד עם המצב הכלכלי הלא פשוט שבו נמצא ענף התעופה העולמי בכלל וחברת אל על בפרט".

שקדי מייחס את מצב החברה למחירי הדלק, למצב הכלכלי בארץ ובעולם ולמצב הביטחוני "שכפי שראינו ברבעון האחרון פגע בחברת אל על בצורה מהותית וגם בענף התיירות הנכנסת, ובכם, סוכני הנסיעות".

שקדי חוזר ומדגיש, כפי שהקפיד לעשות באחרונה מעל בימות כנסים, כי אל על רואה בסוכני הנסיעות זרוע מכירתית מרכזית ומשמעותית ביותר: "ההחלטה להפחית את העמלה ולא לבטלה לחלוטין נבעה מתוך ראיית שותפות זו וכהערכה לחשיבות תפקידו וההשפעה הרבה של סוכן הנסיעות על הכנסותיה".

עוד כתב שקדי כי הוא מסכים עם טענת סוכני הנסיעות כי הפחתת העמלה תשפיע על הפעילות השוטפת של משרדי הנסיעות. שקדי חזר ואמר את מה שאמר ל"גלובס" לפני כשבועיים עופר גת, סמנכ"ל מכירות עולמי באל על, כי אל על תתמרץ את סוכני הנסיעות, בנוסף לתוכנית התמריצים הקיימת.