בלומברג: בנק לאומי ובנק מזרחי סייעו לתושב לחמוק ממס בארה"ב

עפ"י הדיווח, תושב קליפורניה הודה כי בעזרת עובדים בבנק לאומי ומזרחי-טפחות ניסה לחמוק מתשלומי מס בארה"ב ■ בכתב האישום לא מוזכרים שמות הבנקים

סוכנות בלומברג מדווחת הערב (ו') כי תושב קליפורניה שבארצות-הברית הסכים להודות בכך שהסתייע באנשים בבנק לאומי ובבנק מזרחי-טפחות על מנת להחביא חשבונות שהיו לו מחוץ לארצות-הברית, וזאת על מנת להמנע מתשלום מסים במדינה. הדיווח של הסוכנות מבוסס על מסמכים של משרד המשפטים האמריקאי ועל מקורות המקורבים לפרשה.

על-פי הדיווח, כתב אישום הוגש אתמול לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס נגד צבי ספירלינג, בגין קשירת קשר עם אנשים העובדים בשני בנקים במטרה להעלים מסים.

בכתב האישום לא מופיעים במפורשות השמות של הבנקים (ההתייחסות אליהם הינה בתור בנק א' ובנק ב'), אך גורמים המעורבים בפרשה אישרו לסוכנות בלומברג כי הבנקים הינם בנק מזרחי-טפחות ובנק-לאומי.

על-פי כתב האישום, אחד הבנקאים שעובדים בבנק מזרחי-טפחות פנה בשנת 2001 לספירלינג, שהחזיק ב-49% ממניות חברה העוסקת במכירת מוצרים בסיטונאות, וניסה לשכנע אותו להעביר את הכספים שהיו לו בחשבון בסין לחשבון בישראל, והבטיח לו כי החשבון יהיה סודי, כך שהוא לא יצטרך לשלם לרשויות המס בארצות-הברית מסים עליו.

מבנק לאומי נמסר הערב בתגובה: "כחלק ממדיניות הבנק, איננו דנים בתקשורת בקשרינו עם לקוחות, ועל כן איננו יכולים להכחיש או לאשר כי אדם כזה או אחר הוא לקוח הבנק. כפי שהודענו בעבר, הרשויות האמריקאיות מנהלות חקירות נגד בנקים זרים, בעולם ובארץ, ובכלל זה גם בנק לאומי, בקשר עם פעילות הבנקים מול לקוחות שהינם נישומי מס בארצות-הברית, בחשד להפרה של הדין האמריקאי. הבנק משתף פעולה עם הרשויות האמריקאיות במסירת מידע ובהליכים הפרוצדוראליים הדרושים, הכול לפי המותר על-פי דין".

בבלומברג טוענים כי לא הצליחו להשיג תגובה מבנק מזרחי-טפחות בנוגע להודאה של הנאשם, שכן הפנייה נעשתה לאחר שעות הפעילות.