פייסבוק: הותקפנו ע"י האקרים - לא נפגע מידע המשתמשים

הנהלת הרשת החברתית הודיעה אמש כי האקרים חדרו לכמה מהמחשבים הניידים של עובדיה, אך המידע לא זרם החוצה ■ "ברגע שזיהינו את הוירוס, לקחנו אלינו את כל המחשבים הנגועים והתחלנו בחקירה שנמשכת עד היום"

הנהלת הרשת החברתית פייסבוק הודיעה אמש כי האקרים חדרו לכמה מהמחשבים הניידים של עובדיה בשבועות האחרונות, מה שהופך את הרשת החברתית לקורבן האחרון בסדרה של התקפות האקרים על רשתות חברתיות וכלי תקשורת, כמו טוויטר, שנפלה קורבמן למתקפה לפני שבועיים.

על פי הנהלת הרשת, לא נפגע המידע האישי של המשתמשים והוא לא זרם החוצה מהרשת. הסיבה לתקלה על פי פייסבוק היא שכמה מהעובדים ביקרו באתרים שהדביקו אותם ב"תולעת", וירוס מחשבים שמנסה לגנוב מידע מהמחשב אליו הוא פולש.

"ברגע שזיהינו את הוירוס, לקחנו אלינו את כל המחשבים הנגועים והתחלנו בחקירה שנמשכת עד היום", נאמר בהודעת פייסבוק. לא ברור מדוע פייסבוק המתינה עם ההודעה על הוירוס עד אתמול וסירבה להגיב על המקור של המתקפה, עם זאת, מקור המקורב לחקירה אמר כי מקורם של ההאקרים הוא בסין העממית.

המתקפה על פייסבוק, לה יש יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם (וישראלים לא מעטים ביניהם) היא חלק ממתקפה מתמשכת על ארגוני מדיה אמריקניים. פרט לרשת החברתית טוויטר, הותקפו גם השרתים של העיתונים הפופולאריים הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל והוושינגטון פוסט בתחילת ינואר, במתקפות האקרים שלפי דיווחים לא רשמיים מקור כולן הוא בסין.