דיווחים: גוגל מתכננת לפתוח רשת חנויות עצמאית

גוגל נכנסה בשנים האחרונות לתחומים נוספים כגון פיתוח ושיווק מכשירים אלקטרוניים, בעיקר באמצעות שיתופי-פעולה עם חברות שונות, וגם לתחום התוכנה

ענקית האינטרנט גוגל מתכננת להקים רשת חנויות משלה, בדומה לרשתות שהקימו אפל ומיקרוסופט בעבר - כך עולה מדיווחים שונים ברשת.

גוגל נכנסה בשנים האחרונות לתחומים נוספים כגון פיתוח ושיווק מכשירים אלקטרוניים שונים, בעיקר באמצעות שיתופי-פעולה עם חברות שונות, וגם לתחום התוכנה. החנויות הראשונות צפויות להפתח במרכזים עירוניים גדולים.

בשבוע האחרון השמיע מנכ"ל חברת אפל, טים קוק, הערכות חיוביות על צמיחת רשת החנויות של החברה. "אנחנו מאוד שוריים בנוגע לרשת החנויות ומתכוונים להמשיך להשקיע בה. אם יש לי הרגשה רעה, אני פשוט הולך לאחת החנויות האלה. זה כמו פרוזאק".

מניית גוגל רשמה ב-12 החודשים האחרונים עלייה של כ-30% וטיפסה לשיא כל הזמנים. שווי שוק החברה עומד כיום על כ-261 מיליארד דולר.

גוגל הרוויחה 10.65 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012 על הכנסות של 11.34 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשורת הרווח. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הכניסה גוגל 8.13 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה עמד על 9.5 דולר.