נציגות האג"ח של IDB דחתה עוד הצעת הסדר

בין היתר דורשים בנציגות להכפיל את הזרמת הבעלים המתוכננת במזומן עם ביצוע ההסדר, ולקבל 20% ממניות אי.די.בי אחזקות ‏■ הנציגות מבקשת להיפגש ישירות עם דנקנר עוד השבוע, על מנת לקדם את המגעים במהירות

‎‎נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות, המורכבת מגילעד הוותיקה, אקסלנס והראל, אינה מקבלת גם את המתווה השלישי להסדר חוב שהגישה להם בשבוע שעבר הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר. בפגישה בין הצדדים הציגה היום הנציגות את דרישותיה להנהלת החברה, כשהצדדים עדיין רחוקים מהסכמה ביניהם.

‏‏על פי הערכות, הנציגות מבקשת להיפגש ישירות עם בעל השליטה עוד השבוע, על מנת לקדם את המגעים בקפיצות מדרגה ולא בצעדים קטנים לטעמה, כפי שנעשה עד כה. בנוסף, ככל הידוע בנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות מבקשים מהחברה להגדיל את הזרמת הבעלים במזומן עם ביצוע ההסדר, כך שתוכפל ביחס להצעתה האחרונה - שעמדה על 200 מיליון שקל.

‏‏כמו כן, דורשת הנציגות לקבל בהסדר 20% ממניות אי.די.בי אחזקות בנוסף ל-10% ממניות החברה הבת אי.די.בי פתוח. ככל הנראה, בנציגות יסכימו להמיר מניות אי.די.בי פתוח במניות החברה האם במסגרת ההסדר. אי.די.בי אחזקות חולשת כיום על 100% ממניות אי.די.בי פתוח, שמחזיקה בפעילויות העסקיות התפעוליות של הקבוצה.

‏‏‏‏מאי.די.בי אחזקות נמסר בתגובה כי "הבוקר התקיימה פגישה עם נציגות מחזיקי האג"ח, בהמשך להצעתנו המשודרגת שנמסרה בשבוע שעבר. המגעים בין הצדדים נמשכים במטרה לגבש הסדר הוגן".

‏‏כזכור, בשבוע שעבר הגישה הנהלת אי.די.בי אחזקות את הצעתה השלישית להסדר חוב לנציגות האג"ח של החברה. במסגרת המתווה החדש הציעה החברה הזרמה מיידית של 200 מיליון שקל לחברה מצד בעל השליטה, כשאליהם יתווספו כעבור כמה שנים שני תשלומים נוספים במזומן, בהיקף של 55 מיליון שקל כל אחד. בנוסף, יקבלו מחזיקי האג"ח נתח של 15% ממניות אי.די.בי אחזקות - שנכסיה היחידים הם מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח וכ-190 מיליון שקל במזומן. בסך הכול מדובר בתספורת של כחצי מיליארד שקל לחוב האג"ח.

‏במקביל, נציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות ממשיכה להיוועד גם עם נציגות אי.די.בי פתוח, במטרה לגבש חלופה להסדר עם החברה. על פי גורמים המקורבים לנציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, הם צפויים לפנות לביהמ"ש במטרה לכפות הסדר שכזה כבר בתקופה הקרובה - בין אם כחלק ממהלך מתואם עם אי.די.בי אחזקות, ובין אם כצעד חד-צדדי.

‏‏‎‎אי.די.בי: "ניגוד עניינים בנציגות פתוח"

‏‎‎גם באי.די.בי פתוח העסקים רחוקים מלהיות כרגיל, כשמצד אחד הנהלת אי.די.בי, ומצד שני נציגות האג"ח - בה חברים קרן יורק, בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח הפניקס, ממשיכים במאבקים ובהאשמות. במכתב ששלחה החברה לנאמני האג"ח בשבוע שעבר, ושהגיע לידי "גלובס", נטען כי ישנו "חשש כבד כי הנציגות המשותפת מצויה בניגוד עניינים אינהרנטי בפעולתה... הנציגות המשותפת מערימה - להערכת החברה במכוון - קשיים בדרכה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה, מתוך אינטרסים זרים ופסולים".

‏‏בסביבת מחזיקי האג"ח דוחים את טענות החברה, ומציינים כי "מנסים לעשות כאן הפרד ומשול בין הנציגות והנאמנים, מבלי שיש לזה בסיס". בכל אופן, בשלב זה עדיין אין תוצאות להצבעה שהתקיימה באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח ביום חמישי, על בקשת הנציגות להרחיב משמעותית את הכלים המשפטיים העומדים לרשותה מול החברה. ‏‎‎

מה מוצע למחזיקי האגח
 מה מוצע למחזיקי האגח