מנכ"ל בבילון כרמלי צבר 47.3 מיליון שקל ב-5 שנים

סך עלות שכרו החודשית של כרמלי, כולל מרכיבים הוניים - 217 אלף שקל בחודש ■ בבילון איבדה כמחצית מהשווי אליו נסקה בקיץ האחרון, אך מי שהשקיע בה לפני שנה עדיין מורווח על 73% על השקעתו ■ שכר המנהלים 2012- כל הידיעות

בבילון הפכה חלק לא מבוטל ממנהליה הבכירים למיליונרים - לפחות "על הנייר" - אך השכיר שהרוויח הכי הרבה מהצפת הערך הענקית של החברה הוא אלון כרמלי (48), המנכ"ל, והאיש שחתום על הצלחתה.

בבילון פרסמה הבוקר (ב') את דו"חותיה הכספיים לשנה שחלפה, ומהם עולה כי עלות שכרו של כרמלי (מרכיבי מזומן בלבד) עמדה על 1.4 מיליון שקל או 114 אלף שקל בחודש. סך עלות שכרו (כולל מרכיבים הוניים) עמדה על 2.6 מיליון שקל או 217 אלף שקל בחודש.

מבדיקת גלובס" עולה כי במהלך חמש שנות כהונתו בתפקיד (2008-2012) צבר כרמלי הון כולל בשווי של 47.3 מיליון שקל (ברוטו, לפני מס). הון זה מורכב מאופציות למניות שעדיין לא מימש, והן נושאות מחיר מימוש שהוא רק רבע ממחיר המניה הנוכחי; מניות שמימש בעבר הרבה לפני שמחיר המניה היה דו ספרתי; מניות בחנפ"ק שמכר (השותפות המוגבלת דרכה נעם לניר, בעל השליטה בבבילון, מחזיק במניותיו בה), וכמובן - עלויות שכר. השכר החודשי (ברוטו), דרך אגב, של כרמלי הוא 60 אלף שקל.

בבילון, למרות המכות שחטפה באחרונה המניה, למרות ההנפקה בארה"ב שמתמהמהת, ולמרות הקשחת מדיניותה של גוגל שעלולה למתן את שיעורי הצמיחה של החברה - היא עדיין סיפור הצלחה ענק. סיפור על חברה ומניה שהפכה מאלמונית וגלמודה, כזו שאף אחד לא זרק אליה מבט קל שבקלים, לחברה שנהייתה מודל לחיקוי. כולן רוצות להיות כמו בבילון, וכולם מחפשים את הבבילון הבאה.

הבוקר, לפני פתיחת המסחר, נסחרה המניה לפי מחיר של 22.95 שקל, לפחות פי 10 מהמחיר שלפיו נרכשה השליטה בחברה לפני קצת למעלה מחמש שנים על ידי לניר ושותפיו.

בבילון שווה כרגע 1.1 מיליארד שקל (293 מיליון דולר). מהשיא אליו נסקה בקיץ האחרון איבדה המניה כמחצית משוויה, אך מי שהשקיע בה לפני שנה עדיין מורווח על השקעתו (73%).

בבילון
 בבילון