נמל אשדוד: נתב מרוויח יותר מהמנכ"ל - 96,658 ש' בחודש

עלות שכרו של המנכ"ל, שוקי סגיס - 65,499 שקל בחודש

נמל אשדוד, שכבר חי ובועט 48 שנה, הוא הנמל הגדול ביותר בישראל, וכפי שהוא מוגדר באתר הבית שלו, "השער הכלכלי המוביל בישראל". כפועל יוצא, הוא "שער" לעלויות שכר די נאות למגוון די רחב של בעלי תפקידים. לפי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, עלות השכר החודשית הממוצעת לבעלי תפקיד בכיר בנמל עמדה בשנת 2011 על 51,210 שקל, ואילו עלות השכר של כל עובדי הנמל, 1,294 איש במספר, עמדה על 32,407 שקל - ממש לא רע.

רשימת 20 שיאני השכר בנמל לאותה שנה (שדרך אגב, שינע בשנה זו 1,159 מכולות, ופרק מטען במשקל כולל של 19 מיליון טונות) מגלה כי דווקא עלות העסקתו של מי שעובד בנמל כנתב גבוהה מזו של סמנכ"ל או אפילו של המנכ"ל, שוקי סגיס. עלות שכרו של זה האחרון עמדה על 65,499 שקל בחודש.

ומה עושה נתב בנמל? ובכן, כשצריך להוביל אונייה מהים עצמו לתוך הרציף בנמל או להוציא אותה ממנו, הנתב הוא זה שעולה פיזית על האונייה, ומפקד על פעולת הכניסה והיציאה שלה מהרציף, שכוללת, בין היתר, קשירת גוררות שמכוונות את האונייה ליעדה. כפועל יוצא, על כתפי הנתב מוטלת אחריות כבדה לבל תיפגע האונייה, ומכאן עלויות שכרו הגבוהות ביחס ליתר עובדי הנמל. רשימה זו כוללת 6 נתבים, ובנמל כולו יש בסך הכול 7 נתבים.

ובכלל, רשימת מקבלי השכר בנמל אשדוד מגלה עד כמה מגוונות הגדרות התפקיד של בכירי הנמל. יש מנהל עבודה בגזרת המכונאות, ראש מחלקת תפזורת, ממונה ציוד מכני ועוד ועוד בעלי תפקידים שספק אם היינו נתקלים בהם בסקטור אחר.

נמל אשדוד
 נמל אשדוד