קדחת הביוטק: פונטיפקס בוחנת השקעה באייסקיור

קרן ההון סיכון בדרך-כלל משקיעה בחברות פרטיות אך ל"גלובס" נודע כי היא בוחנת השקעה בחברת היוטק החדשנית ■ אייסקיור פיתחה מערכת לטיפול בגידולים בשד באמצעות הקפאתם בעזרתה של מחט דקה

קרן הון הסיכון פונטיפקס, בוחנת אפשרות להשקיע בחברת אייסקיור , פרטי העסקה, כולל היקפה ומחירה באם תיסגר, טרם נקבעו. אייסקיור פיתחה מערכת לטיפול בגידולים בשד באמצעות הקפאתם בעזרתה של מחט דקה המזרימה אל הגידול חנקן נוזלי. היא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 10.6 מיליון שקל.

החברה החלה במכירות לפני כשנה וחצי ובתשעת החודשים האחרונים רשמה מכירות של 897 אלף שקל בלבד, פחות מכפי שציפו השוק והחברה עצמה. בתחילת פברואר השלימה אייסקיור הנפקת זכויות במסגרתה גייסה 4.4 מיליון שקל. בהנפקה נוצלו כ-54% מהזכויות שהוצעו, ורוב המשקיעים הוותיקים בחברה העדיפו שלא לנצל את ההנפקה. כך, חדלו ברידג' אינווסטמנט, טי.אר.די ועופר הייטק להיות בעלות עניין בחברה. (נציין כי לאכל אחת מאלה סיבות משלה שלא להשתתף בהנפקה שאינן קשורות בהכרח באיכות החברה).

לפני מספר ימים הודיעו גיזה ודוקור, המחזיקות 14.5% ו-15.5% מהחברה בהתאמה, כי הן מבטלות את הסכם השליטה ביניהן, ולכן אין עוד בחברה בעלת שליטה. בעלת המניות הגדולה בחברה היום היא מגדל, המחזיקה 18%.

קרן פונטיפקס, בדרך כלל קרן הון סיכון המשקיעה בחברות פרטיות, השקיעה בשנים האחרונות במספר חברות בבורסה בתל אביב וביניהן אינסוליין ו-MCS. כמו כן השקיעה פונטיפקס במספר חברות שהפכו מאוחר יותר לציבוריות כמו אפוסנס, נסווקס, קולפלנט, אליום ופרוטליקס.