"לבבילון יהיה קשה יותר לצמוח בעתיד. לנקוט משנה זהירות"

בני דקל, אנליסט בבנק איגוד: "אנו לא יכולים להעריך את סיכויי ההנפקה בארה"ב ויכול להיות שהנהלת בבילון תחליט בסופו של דבר לא לבצע אותה משיקולי שווי או כל שיקול אחר"

חברת האינטרנט בבילון פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה.

בני דקל, אנליסט בבנק איגוד, מגיב לדוחות היום ומציין כי "במבט ראשון הדוחות טובים ועולים על ציפיותינו המוקדמות, אך במבט שני אנו מאוכזבים מצמיחה נמוכה מאוד של הכנסות מפרסום (3.4% בלבד בהשוואה לרבעון הקודם) ומנתון נמוך מאוד של הכנסות שטרם הופקו בסך 150 מיליון שקל בלבד. הדוח הושפע, בין היתר, מהחלשות השקל בהשוואה לסל המטבעות בכ-3.5%".

לדעת דקל, הסיפור המרכזי אינו הדוחות אלא דווקא הציפיות קדימה. עד כה החברה לא פרסמה תחזיות ל- 2013 ו"אנו מעריכים כי החברה תספק תחזיות רק במידה ויוגש תשקיף רשמי לקראת הנפקה בנאסדק. נתוני הדוח הנוכחי מאשש את חששותינו המוקדמות בדבר ירידה בצמיחה. בנוסף, הדיווח כי בבילון הקטינה את התלות בגוגל דווקא בפברואר (המועד בו שינוי מדיניות גוגל נכנס לתוקף) מחזק את הערכתנו כי יהיה קשה יותר לבבילון לצמוח ולהרוויח בעתיד".

דקל מעריך ששנת 2013 תהיה שנה מאתגרת עבור החברה. "שיחת הוועידה אוששה את מה שהערכנו קודם בדבר קשיים בצמיחה. החשש המרכזי הינו שהירידה בצמיחה עשויה לשנות את תפיסת המשקיעים כלפי החברה מחברת צמיחה לחברת ערך, כלומר: המשקיעים יהיו מוכנים להעניק לחברה מכפילים נמוכים יותר מבעבר".

בטווח הקצר נכנסים שיקולי מסחר בדמות החשש מביטול ההנפקה בנאסדק ומכך שהשוק האמריקאי אינו מוכן לתת שווי גבוה יותר לחברה מהשווי הסחיר בישראל. "אנו לא יכולים להעריך את סיכויי ההנפקה ויכול להיות שהנהלת בבילון תחליט בסופו של דבר לא לבצע אותה משיקולי שווי או כל שיקול אחר. החלטה כזו עשויה, בטווח הקצר, להשפיע לשלילה על המניה. בשלב זה ועד שיתבהרו הפרטים לגבי ההנפקה יש לנקוט במשנה זהירות", אומר דקל.