הדולר היציג ב-3.683 ש'; "ב"י לא יוכל להישאר אדיש"

הדולר התחזק בכ-0.1% והאירו היציג שמר על יציבות בשער של 4.914 שקלים ■ בעולם נסחר האירו סביב 1.335 דולרים לאירו

יום המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ג') ביציבות תוך החלשות קלה של השקל מול הדולר והאירו. הדולר היציג התחזק בכ-0.1% ל-3.683 שקלים והאירו היציג שמר על יציבות ב-4.9142 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.335 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (ג') כי "בדולר-שקל הסטטוס-קוו נשמר כבר למעלה משבועיים. הצמד נסחר בתוך טווח ברור בין 3.66 ל-3.71. כאשר נכס פיננסי נסחר בתוך טווח זמן ממושך, הפריצה ממנו עשויה לעורר את השוק ולהיות עזה. על כן, נמתין לפריצה כלפי מטה או כלפי מעלה כדי להעריך את כיוונו של המהלך הבא של השוק. ייתכן שכיוון הפריצה יהיה תלוי במהלך הבא של השוק הפיננסי העולמי. תחילתו של תיקון בעולם יגביר את הביקוש לדולר, וכתוצאה מכך הדולר-שקל עשוי לפרוץ כלפי מעלה. המשך עליות השערים תפעיל לחץ על הדולר, מה שעשוי לשבור אותו גם למול השקל".

"האירו-שקל נגע בשבוע שעבר בגבול התחתון של הטווח בשנה האחרונה, ב-4.90, ומיד זינק מעלה בעקבות ביקושים. לאור העננה המרחפת מעל האירו לקראת הבחירות באיטליה, ייתכן שנראה השבוע שוב את הצמד עושה דרכו לגבול התחתון של הטווח ואולי נשבר מתחתיו. שבירה מתחת ל-4.90 תסלול את הדרך לעבר 4.87-4.88 שקלים לאירו".

ב-ATRADE מציינים כי "המסחר ממשיך להיות רגוע באופן בלתי רגיל. צמד הדולר שקל ממשיך לדשדש בתוך טווח מחירים מצומצם מאוד בין 3.67- 3.70. פריצה של טווח המחירים תוביל למהלך משמעותי עם כיוון הפריצה. הסנטימנט החיובי בשווקים לא מבריח את המשקיעים מהדולר האמריקני וזה למעשה מאוד מדאיג. עובדה זו עשויה להצביע על כך שהמשקיעים מכינים את עצמם למשהו רע שעלול להתרחש בשווקים בקרוב ומעדיפים לצמצם סיכונים לטובת הדולר האמריקני הנחשב לנכס מקלט. אנו צפויים לראות את המשך ההתחזקות של הדולר עד שימצא פתרון לסוגיית ה"צוק הפיסקאלי 2", מה שעלול להוביל את הכלכלה האמריקנית למשבר עמוק. בדומה למה שהתרחש בפעם הקודמת ( צוק הפיסקאלי הראשון), גם הפעם מנהיגי הכלכלה הגדולה בעולם עשויים לדחות את הפתרון לדקה ה-90 וזה למעשה מה שמפעיל לחץ על השווקים. מבחינה טכנית אנו מעריכים כי פריצה מעל 3.70 עשויה להוביל למהלך עליות לכיוון 3.8 ואילו שבירה מטה של 3.67 תוביל להמשך הירידות אל עבר אזור 3.60, שם ככל הנראה נזכה לראות את בנק ישראל נכנס לפעולה שוב במטרה למנוע את המשך התדרדרותו של הדולר".

ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אגיו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מציים הבוקר כי "ניכר כי הנתונים הכלכליים השליליים עולים ומתגלים בפני הקהילה הכלכלית, לאחר תקופה בה הם הציגו תמונה של "כלכלה כרגיל". בפועל, המשק הישראלי גולש להאטה והדבר עשוי להפוך לבר השפעה על השקל החזק, ותוביל להיחלשותו. בנוסף, בדומה לשאר המדינות בעולם אנו מניחים שגם בנק ישראל לא יוכל להישאר אדיש לתנודות המטבעיות הנוצרות על ידי נגידים בעולם ויתחיל גם כן לפעול בקרוב ע"י שימוש בריבית או באמצעות רכישות בשוק. בנוסף לכך, התפרצות של המצב הגיאופוליטי תוביל לפיחות חד יחסית. בטווח הקצר - בינוני אנחנו מעריכים כי המסחר בדולר שקל ינוע בטווח של 3.65-3.8 שקלים לדולר".

המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול (ב') במגמה מעורבת עם פתיחת שבוע שצפוי להיות עמוס בנתוני מאקרו של גוש שכולל את סנטימנט העסקים ונתוני התמ"ג בגרמניה ומדד המחירים לצרכן בגוש האירו.

יו"ר ה-ECB מריו דרגי סיפק נאום פסימי במיוחד לגבי כלכלת גוש האירו, כאשר מנגד, הבנק המרכזי הגרמני פרסם הודעה לפיה הוא צופה כי כלכלת המדינה תשוב לצמוח ברבעון הנוכחי. "האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מאותתים על חולשה נוספת בתחילת 2013, כאשר הביקושים המקומיים עדיין בירידה", אמר יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי בעדות שנשא בפני הפרלמנט האירופי. דרגי צופה כי האינפלציה תרד לרמה של מתחת ל2% בטווח הקרוב.