יואב כפיר ימונה למומחה בהסדר של אלביט הדמיה

החברה הודיעה היום כי תפסיק לשלם גם את הריבית למחזיקי האג"ח שלה ■ בשבועיים האחרונים זינקה מניית אלביט הדמיה ביותר מ-100%

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, ומחזיקי האג"ח שלה, הגיעו להסכמה על המומחה שילווה את הליך הסדר החוב שהם המנהלים. ל"גלובס" נודע כי מדובר ברו"ח יואב כפיר, וכי הצדדים מתכוונים לפנות בקרוב לביהמ"ש לצורך אישור המינוי.

לכפיר, מנכ"ל חברת ואר מנג'מנט, ניסיון בסיוע לחברות סטארט-אפ, ובשנה האחרונה הוא נכנס גם לתחום הסדרי החוב כשמונה למומחה בהסדרי פטרו גרופ, קמן וסאני.

לאלביט הדמיה התחייבויות אג"ח של 2.2 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות זבל של עד 300%. ביום חמישי השבוע יתכנסו מחזיקי האג"ח הקצרות (א' ו-ב') במטרה לדון בנקיטת הליכים להגנה על זכויותיהם. מחר היו אמורים הנושים לקבל תשלום קרן וריבית, אך החברה הודיעה להם בחודש שעבר שלא תשלם את הקרן, והבוקר הוסיפה כי לא תשלם גם את הריבית. בסך הכל מדובר בתשלום של כ-80 מיליון שקל.

בין אם אלביט הדמיה תפורק ובין אם תשרוד תחת הסדר חוב, צפוי ערך המניות הקיימות לרדת. ובכל זאת, מניית החברה זינקה ביותר מ-100% בשבועיים האחרונים, למחיר המשקף שווי חברה של כ-300 מיליון שקל. גם היום זינקה מניית אלביט הדמיה ב-20% במחזור חריג של 20 מיליון שקל. על פי הערכות, הקפיצה בשווי המניה נובעת ממהלכים של רוכש זר.

האיום של הפועלים

על פי מתווה החוב שמגבשים זיסר והקרנות הזרות, יורק ו-dkpartners, שככל הידוע רכשו כמחצית מחוב האג"ח, מוצע למחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה להמיר את כל חוב האג"ח למניות החברה. חובות החברה לבנקים, בגובה של 300 מיליון שקל, לא ייפגעו. בעקבות ההסדר צפוי זיסר להחזיק מניות מיעוט בחברה אך הוא ימשיך לעמוד בראשה.

לפי שעה האיום הגדול על הסדר החוב מגיע מכיוונו של בנק הפועלים, אשר טרם מימש את איומו להגיש בקשה לכינוס נכסיו של זיסר (כולל מניות השליטה באלביט הדמיה המשועבדות כנגד חוב של כ-850 מיליון שקל לבנק). הפועלים שכר בשבוע שעבר את שירותיו של עו"ד גיורא ארדינסט, תוך איום להגיש השבוע בקשה לכינוס נכסים.

אלביט הדמיה עוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו. החברה פועלת גם בתחום הביומד, באמצעות החברה הבת אלביט מדיקל טכנולוג'יס. לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל.