ה'פד' ידון בחודש הבא בביצוע שינויים מהותיים ב-QE3

מפרוטוקולי פגישת ועידת השוק הפתוח של ה'פד' בחודש ינואר עולה כי בכירים רבים בבנק מודאגים מהעלויות והסיכונים של תוכנית הרכישות ■ עם זאת, בכירים אחרים ב'פד' ציינו כי סיום התוכנית מוקדם מדי יפגע בכלכלה

בכירי הפדרל ריזרב ישקלו שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית, QE3, בפגישתם הבאה בחודש מארס, כך עולה מפרוטוקולי פגישת ועידת השוק הפתוח של ה'פד' בחודש ינואר, שפורסמו הערב (ד').

בכירי הבנק המרכזי האמריקני עודם חלוקים בנוגע לאופן בו יש להמשיך את התוכנית הנוכחית, המזרימה לשוק 85 מיליארד דולר בחודש על ידי רכישה של אג"ח מגובות משכנתאות.

רעיונות רבים הועלו בפגישה, ביניהם קיצוץ של הסכום הנרכש מדי חודש, או סיום התוכנית לפני שירשם שיפור משמעותי בשוק העבודה תוך ירידה דרמטית בשיעור האבטלה. אחד מהרעיונות החדשים שהועלו היה שה'פד' יחליף את רכישות האג"ח בהבטחה שלא למכור אג"ח לתקופה ארוכה יותר מכפי שנראה כיום. עם זאת, בכירים אחרים ב'פד' ציינו כי סיום התוכנית מוקדם מדי יפגע בכלכלה. באופן כללי, נראה שבכירים רבים בבנק מודאגים מהעלויות והסיכונים של תוכנית הרכישות.

בעקבות פרסום הפרוטוקולים "צייץ" מנכ"ל פימקו ביל גרוס בחשבון הטוויטר שלו, כי "תוכנית הרכישות עשויה להיות בסכנה בהמשך 2013 אם הכלכלה תשתפר".

כבר בפרוטוקולים של פגישת ה'פד' מחודש דצמבר, שפורסמו בינואר, עלה כי מספר חברים תומכים בהאטה של ההקלה הכמותית או בהפסקתה לחלוטין לקראת סוף השנה.

ג'ו לאבורניה, אנליסט דויטשה בנק, מאמין כי בחודש יוני הקרוב ה'פד' יירגע עם תוכנית הרכישות שלו. "בהתבסס על תחזיות התמ"ג, האבטלה והאינפלציה שלנו, אנו מאמינים כי קובעי המדיניות יכריזו בסופו של דבר על כוונתם להאט את קצב ה-QE עד יוני, ויעצרו לגמרי את ה-QE עד סוף דצמבר".