גלאי: "לקוות שהכלכלה האיטלקית לא תהא קורבן לפוליטיקה"

כך מסכם היום פרופ' דן גלאי, יו"ר בית ההשקעות סיגמא וממציא מדד ה-VIX

"ברור שבסוף תוקם ממשלת קואליציה באיטליה אך לא ברור כרגע מה יהיה טיבה. המדיניות הכלכלית תיגזר מאופי הקואליציה והוויתורים שיהיה צורך בהם כדי להגיע להסכמה. חולשה פוליטית, כפי שידוע לנו, אינה עוזרת לכלכלה, ויש לקוות שהכלכלה האיטלקית לא תיפול קורבן לפוליטיקה ותמשיך במסע ההתאוששות שלה".

כך מסכם היום (ב') פרופ' דן גלאי, יו"ר בית ההשקעות סיגמא וממציא מדד ה-VIX. "כרגיל לאיטליה, מרובת הדעות והמפלגות הציבור מאד חלוק בדעותיו ואין מועמד בולט כמועמד מוביל", המשיך. "בראייה של 5 שנים, אין ספק שמצב הכלכלה האיטלקית הורע".

לדברי גלאי, השוהה כעת באיטליה, "מערכת הבחירות ויום הבחירות בקושי מורגשים ברחוב האיטלקי. מעט מודעות בחירות על לוחות המודעות, מעט נאומי בחירות בטלוויזיה, ללא מכוניות ורמקולים ברחובות. צפון איטליה חווה שלג היום ומעניין מה תהייה השפעתו על הבחירות".

באשר למועמדים, מציין גלאי: "ברלוסקני עתיר השערוריות, שנחשב למי שהיה ולא יחזור, הפתיע וחזר ובהחלט סוחף קולות, אולי פחות מהעבר אך בשיעור משמעותי, מולו יש את מועמדותו של גרילו, קומיקאי מחונן ופופולרי שהחל את מסעו בפוליטיקה לפני כ-3 שנים. לגרילו אין כל ניסיון פוליטי, אך סיסמאותיו חודרות ללב הציבור מוכה האבטלה. מדובר על כך שהוא יכול להגיע לכ-25% מהקולות. מול אלה עומד מונטי, הכלכלן המוכשר, אך חסר הכריזמה שיש לשניים האחרים".