בקשה לייצוגית ב-240 מיליון שקל נגד אלביט הדמיה ומוטי זיסר

הבקשה באה על רקע עצירת תשלומים לנושי האג"ח, בכוונה ללכת להסדר חוב ■ לחברה התחייבויות אג"ח ב-2.2 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות זבל עד 300%

כשבועיים אחרי אישור ניהול התביעה הייצוגית נגד אפריקה ישראל ולב לבייב בהיקף 30 מיליון שקל, מוגשת הבוקר (ב') עוד בקשה לניהול תביעה ייצוגית נגד טייקון ישראלי שמבקש לעשות "תספורת" לאג"ח.

לבית המשפט הוגשה הבוקר בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף 240 מיליון שקל נגד חברת אלביט הדמיה ובעלי השליטה בה, ובינהם מוטי זיסר. בשני המקרים הבקשה לייצוגית באה על רקע מגעים להסדר חוב בחברה שכולל "תספורת" למחזיקי האג"ח.

במקרה של אפריקה, לתובע נגרם הפסד עקב מכירה של אגרות חוב בהפסד לאחר דיווחים מצד החברה על קשיים והסדר חוב עתידי, ובמקרה של אלביט הדמיה , הבקשה באה על רקע עצירה של התשלומים לכל נושי אג"ח אלביט הדמיה, מתוך כוונה ללכת להסדר ולהפחית את התשלום.

התובעים, באמצעות עורכי הדין עמית מנור וענבל לייפר, הם מחזיקי אג"ח מסדרות א' ו-ב' של אלביט הדמיה, והם טוענים לנזקים אשר נגרמו להם כתוצאה "ממעשיהם ומחדליהם של החברה ובעלי השליטה בה, שפעלו בניגוד לחוק ניירות ערך".

התביעה הוגשה נגד החברה וזיסר, כאמור, כמו גם נגד היו"ר שמעון יצחקי, דירקטורים אחרים בחברה, המנכ"ל דוד מחלוף (מחלוף כיום כבר לא מנכ"ל. זיסר מנהל את החברה בפועל) וחברת אירופה ישראל, שמחזיקה בכ-50% באלביט הדמיה.

כידוע, לאלביט הדמיה יש התחייבויות אג"ח של 2.2 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות זבל של עד 300%. באחרונה החברה הודיעה על הקפאת כל תשלומי האג"ח לנושיה, וזאת לאחר שהקפיאה בתחילת החודש את תשלומי הקרן במסגרת הליך להגעה להסדר חוב.

על-פי המתווה המוצע, יומר כל חוב האג"ח למניות החברה, ומי שיסרב לכך יקבל תשלום שסביר שיהיה נמוך מאוד. חובות החברה לבנקים לא ייפגעו: 240 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-60 מיליון שקל לבנק לאומי. מוטי זיסר צפוי להמשיך להחזיק במניות מיעוט בחברה ולקבל אופציה להגדיל את החזקותיו אם תחול התאוששות בשוויה של אלביט הדמיה.

"אין חולק כי הוראות שטר הנאמנות הופרו (החברה לא פרעה את אגרות החוב)", נכתב בתביעה. "משעה שהנזק שנגרם לתובעים ברור, השאלה היחידה אשר צריכה לעמוד למבחן הינה האם הנתבעים נקטו בכל האמצעים הנאותים כדי למנוע את ההפרה".

התובעים מפרטים את הנזק שנגרם להם כתוצאה מאי-פירעון האג"ח על-ידי החברה: יתרת התשלום (קרן) של אגרות החוב מסדרה א' העומדת על 201 מיליון שקל, ועוד 16 מיליון שקל בסדרה ב'; יתרת תשלום לפרעון מלא של הריבית והפרשי ההצמדה בסדרות א' ו-ב', שעומדת להערכת התובעים על כ-24 מיליון שקל.

עו"ד אסף ברם ממשרד ברם, סלוקי ושות', המייצג את נציגות אגח ב' באלביט הדמיה, מסר היום כי "ההתנהגות העבריינית של אלביט מזמינה תביעה ייצוגית מהסוג שהוגשה, והיא גם מזמינה בדחיפות את התערבות רשויות האכיפה הרלוונטיות. אלביט דירדרה בהתנהגותה את הנורמות בשוק ההון לשפל חדש ומדאיג, ואנו מצרים על כך".