צבי גרינוולד: פעם הבנקאי של האחים חג'ג', כיום מנהל אצלם

גרינוולד, ששימש בעבר כמנהל סקטור בנייה ונדל"ן בבנק מזרחי טפחות, מרוויח בתפקידו החדש כיו"ר חברת רג'נסי 40 אלף שקל בחודש עבור חצי משרה

המהלכים של האחים צחי ועידו חג'ג' להרחבת פעילות הנדל"ן של חברת רג'נסי שבשליטתם, עדיין לא באים לידי ביטוי בתוצאות הכספיות שלה. אך מי שכבר נהנה מפירות החברה הוא הבנקאי בדימוס של עסקי האחים, צבי גרינוולד, שמונה בסוף ינואר 2012 ליו"ר רג'נסי.

מדוחות החברה לשנת 2012 שפורסמו אמש, עולה כי עלות שכרו של גרינוולד, בהיקף משרה של 50%, הגיעה אשתקד לכ-430 אלף שקל, עבור 11 חודשי עבודה. זאת, בהתאם לתנאי העסקתו המעניקים לו תשלום חודשי של 40 אלף שקל, בתוספת מע"מ.

גרינוולד (71), תושב מבשרת ציון, הגיע לתפקידו הנוכחי לאחר שכיהן במשך שש שנים כמנהל סקטור בנייה ונדל"ן בבנק מזרחי טפחות, כאשר מתוקף תפקידו העניק אשראי לעסקיהם של האחים. מפעילותו בבנק פרש גרינוולד בסוף 2011, זמן קצר לפני שמונה לתפקיד ברג'נסי, שם לפי ההגדרה "יהיה אמון גרינוולד בעיקר על נושא גיוסי ההון והאשראי בחברה".

רג'נסי נרכשה על ידי האחים חג'ג' כשלד בורסאי בסוף 2011, והדוחות מאמש הם הדוחות הכספיים השנתיים הראשונים בהם מוצגת פעילות החברה בתחום של ארגון קבוצות רכישה. כיום פעילה רג'נסי בחמישה פרויקטים, רובם למגורים, וביניהם פרויקט במתחם "המשולש הגדול" ברמת גן ופרויקטים למגורים בצפון תל אביב ובנתניה.

באחרונה נכנסה החברה לשותפות בפרויקט להקמת מגדל משרדים בן 21 קומות במתחם אולמי רסיטל, הסמוך למגדלי עזריאלי בת"א, שהקמתו צפויה להסתיים בסוף 2015. היום עדכנה רג'נסי על הסכם לשיתוף פעולה לגיבוש קבוצת רכישה בקרקע בשכונת כוכב צפון בת"א, המיועדת להקמת מגדל בן 25 קומות, עם 83 דירות.

כורעת תחת עלויות ניהול

הפרויקטים בהם מעורבת רג'נסי טרם מייצרים לה הכנסות, אך הוצאות השיווק שלהם, לצד הוצאות הנהלה, הובילו אותה לרשום בסיכום שנתי הפסד של 3.5 מיליון שקל.

על רקע הצפי להתקדמות בפרויקטים בהם היא מעורבת, בשבועות האחרונים העמיסו האחים חג'ג' על החברה עלויות ניהול בהיקף לא מבוטל.

מדובר על תשלום חודשי של עד 450 אלף שקל שיועבר לחברה האם, חג'ג' נדל"ן (המחזיקה 90% מהמניות), ואשר יגיע עד 5.4 מיליון שקל בשנה. זאת, נוסף על מענק שנתי של עד 5 מיליון שקל, בהתאם לתוצאות החברה, ולעמלות שיווק של עד 50 אלף שקל בחודש, התלויים בהתקדמות הפרויקטים של רג'נסי. התשלומים ישולמו רטרואקטיבית מחודש אוגוסט האחרון.