שותפות "תמר" חתמו על הסכם עקרונות ליצוא גז נוזלי

השותפות בתגלית הגז, בשיתוף דייהו הקוריאנית וגזפרום הרוסית, מתקדמות לקראת הסכם מחייב ליצוא גז נוזלי לאסיה בהיקף של 4.2 BCM בשנה לתקופה של 20 שנה

השותפות בקידוח "תמר" הודיעו היום (ג') על חתימת הסכם עקרונות ליצוא גז טבעי נוזלי. עיקריו של ההסכם בין תאגיד Levant (מורכב מדייהו הקוריאנית, אשר תקים ותתפעל את מתקן הנזלת הגז, ומהשותפות ב"תמר" - נובל אנרג'י, קבוצת דלק וישראמקו) לבין ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום:

- מו"מ בלעדי בין הצדדים במשך חצי שנה לחתימה את ההסכם מחייב לשם יצוא גז לאסיה.

- כמות הגז הטבעי הנוזלי תעמוד על 4.2 BCM בשנה, לתקופה של 20 שנה, במחיר אשר יוצמד למחירי חבית נפט ברנט.

- גזפרום תעניק תמיכה פיננסית ל-Levant במטרה לפתח את מתקן ה-FLNG, בדרך של השקעה הונית בהיקף כספי משמעותי.

עוד מצוין בהודעה כי אספקת הגז למתקן ה-FLNG לא צפויה לפגוע בקיבולת האספקה של מאגר "תמר" לשוק הישראלי, והיא צפויה להיעשות באמצעות מערך הפקה ייעודי אשר יכלול קידוחי פיתוח חדשים.

גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, ציין כי "חתימת הסכם העקרונות עם גזפרום הינה לא רק אבן דרך חשובה ביותר בקידום פרויקט ה-FLNG של 'תמר' אלא גם שיתוף פעולה אסטרטגי עם שחקן בינלאומי משמעותי".

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, מסר: "מדובר בקידום ההסכם הראשון של יצוא גז טבעי מתגליות הגז של דלק ושיווקו כ-LNG ל-20 שנה לשוק האסייתי שצמא למקורות חדשים ואמינים לאספקת LNG. נמשיך לקדם את התכנון המפורט של הפרויקט לקראת קבלת החלטת השקעה סופית".