68 אלף שקל בחודש לנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון

שכר במגזר הציבורי - אוניברסיטת בן גוריון ■ מדובר בשכרה החודשי ברוטו של פרופ' רבקה כרמי בשנת 2011, וזאת לעומת 14 אלף שקל - שכר חודשי ממוצע של כל עובדי האוניברסיטה

"רק על ידי מאמצים מאוחדים של המדינה, של אנשים המוכנים למאמץ התנדבותי גדול, של נוער בעל רוח נועזת המעוררת גבורה עילאית, של מדענים המשוחררים מכבלי המחשבה המקובלת, המוכשרים לבחון לעומק את בעיותיה הייחודיות של ארץ זו, יעלה בידנו להצליח במשימה הכבירה של פיתוח הדרום והנגב".

במשפטים אלו, שמתמצתים את חזונו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון, בוחרת האוניברסיטה שקרויה על שמו לספר אודותיה באתר הבית שלה. אוניברסיטת בן גוריון הוקמה לפני 44 שנה, ויגאל אלון, מי שהיה אז סגן ראש הממשלה ושר החינוך, מכריז בשנת 1969 על פתיחת שנת הלימודים הראשונה. על רקע קשיי הלידה של האוניברסיטה, דיקן הסטודנטים הראשון, ארגן את משרדו באוהל בדואי על מדשאת המוסד.

44 שנה עברו, ולדיקן הסטודנטים יש כבר משרד מבטון, 20 אלף סטודנטים עליהם הוא אחראי מדי שנה, ונשיאה שהיא האישה הראשונה בישראל שנבחרה לפני 7 שנים לעמוד בראש אוניברסיטה. הנשיאה, פרופסור רבקה כרמי, היא שיאנית השכר באוניברסיטת בן גוריון, ושכרה החודשי ברוטו בשנת 2011 עמד על 68 אלף שקל בקירוב, וזאת לעומת 14 אלף שקל - שכר חודשי ממוצע של כל עובדי האוניברסיטה, 3,658 איש. רשימת שיאני השכר של האוניברסיטה מורכבת בעיקרה מהדיקנים של הפקולטות השונות (ספרנו 12 כאלו).

האוניברסיטה, דרך אגב, אינה מתבססת רק על הקמפוס בבאר שבע, בו יושבת קריית האוניברסיטה, ומפעילה קמפוס למחקר בשדה בוקר (כפי שחזה בן גוריון...), ואפילו קמפוס באילת.

20 שיאני השכר בבן גוריון
 20 שיאני השכר בבן גוריון