לא לבעלי כיס חלש

אם אתם צעירים וכסף לא מהווה עבורכם בעיה, תוכלו להעביר את הזמן בפסח בנעימים בין טירות פאר באירופה, לודג'ים מפנקים בסוואנה וגם וילות באתרי סקי באלפי דולרים ללילה

כשכסף לא מהווה בעיה, השמיים - וליתר דיוק, החלל החיצון - הם הגבול בכל מה שקשור בחופשה חלומית מעבר לים או לאטמוספירה. טיולי היוקרה - המתאימים לצעירים - מתחילים בטיסה במחלקה ראשונה או במטוס פרטי, לימוזינה או מסוק משדה התעופה ולינה במלונות פאר - ויכולים להסתיים כטוב על דמיונם הפרוע של בני חוג הסילון. רבים מהם צעירים, אוהבי החיים הטובים, שיכולים להרשות לעצמם חופשה חלומית, בזכות הוריהם או בזכות עצמם.

בחברות המתמחות בטיולי יוקרה בתפירה אישית לבני האלפיון העליון טוענים שלא תמיד כיסים עמוקים ומרופדים היטב הם המוטיב המניע והמכריע, אלא לעיתים "החוויה האחרת".

חופשה יוקרתית מתחילה לרוב גם בטיסת יוקרה, רק שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו להוציא כמה עשרות אלפי שקלים תמורת העונג לטוס במצב מאוזן ליעד רחוק. 8,153 דולר (כ-30 אלף שקל) לבנגקוק או 6,700 דולר (כ-25 אלף שקל) לניו-יורק ו-7,620 דולר ללוס אנג'לס (כ-28 אלף שקל) - אלה רק כמה דוגמאות לתעריפי מחלקה ראשונה של אל על בפסח, הדומים, כך לטענת החברה, לתעריפים בכל השנה.

המחלקה הראשונה, המציעה לא רק מיטה שטוחה אלא גם תופינים קטנים יותר כמו סידור מצעים, תא לאחסון נעליים וארוחות לפי צו הקיבה ולא לפי צו השעה של השף משה שגב - מופעלת באופן קבוע במטוסים רחבי גוף בטיסות ליעדים ארוכי טווח כמו ניו-יורק, לוס-אנג'לס והונג קונג, ומפעם לפעם גם לבנגקוק, מוסקבה, פריז ולונדון. מחלקות ביזנס, לעומת זאת, מופעלות בכל מטוסי החברה ולכל היעדים (למעט פראג) תמורת אלפי שקלים ועד למעלה מ-12,000 שקל לטיסה הלוך ושוב בפסח ליעד כמו ניו-יורק. "המכנה המשותף היחיד לטסים במחלקות היוקרה, הוא יכולת כלכלית. מעבר לכך טסים בהן גברים ונשים, מבוגרים וצעירים - בעיקר כאלה שתמיד טסים בראשונה או בביזנס וכן נוסעים מתמידים שמשתדרגים", אומרת יהודית גריסרו, סמנכ"לית לקוחות ושירות באל על.

טירה להשכיר

אחת מהדרכים להרגיש כמו בני אצולה אמיתיים היא אירוח בטירה עתיקת יומין, ויש לא מעט כאלה הפזורות ברחבי אירופה. למעט כתר וקידה, טירות נופש מציעות אווירה וחוויה מלכותית מלאה: החל ממספר חדרי אירוח ורחצה גדול במיוחד (כדי שלא יחסר מקום לחברים או למשפחה); עבור בחצרות ענק מטופחות, פינות נסתרות וצריחים ומגדלים המשקיפים לנוף פנורמי; וכלה בשפים פרטיים עטורי כוכבי מישלן ומשרתים פרטיים. התענוג יעלה לכם כמה עשרות עד מאות אלפי שקלים ליום או לשבוע - תלוי בעונה ובביקושים.

יורם קוטלר מחברת "תמרה דה בנדטי", המשווקת טירות ואחוזות נופש לעשירי ישראל, אומר שבסך הכול, יש לקוחות בודדים כאלה בשנה. "לפני כשנה היה לנו לקוח ששילם 10,000 אירו (כ-49 אלף שקל) עבור מספר ימים בטירה בדרום צרפת ולפני כשנתיים אחר ששילם 66 אלף אירו (כ-323 אלף שקל) לשבועיים. המכנה המשותף המאפיין את האנשים הללו הוא לא הגיל אלא הרקע - בדרך-כלל אלו אנשים שעשו את המכה באמצע החיים, כולל צעירים שרוצים לטעום מהחיים הטובים ומרשים לעצמם להשתולל, ופחות כאלה שבאים מבתים עשירים".

תג המחיר ללילה אחד, למשל, בטירה Aldourie שעל שפת אגם לוך נס בסקוטלנד, הוא 6,100 ליש"ט (כ-35 אלף שקל) או 30 אלף ליש"ט (כ-171 אלף שקל) לשבוע ימים; ואילו בטירה Carlton Towers ביורקשייר שבאנגליה המחיר יורד ל-2,850 ליש"ט (כ-16 אלף שקל) ללילה, וזה פחות או יותר גם הסכום ללילה ב-Castle-By-The-Sea - טירה מהמאה ה-17 בסמוך ללונדון, המתגאה במגרש הגולף ובבריכה מחוממת.

טיסה לקילימנג'רו

טיולי ספארי באפריקה הפכו מזמן נגישים לבני מעמד הביניים, אך מחיריהם מזנקים אל על בהתאם לדרישותיו של הלקוח המפונק. אולם, בעוד שטיולי הספארי הממוצעים עולים כ-4,000 דולר לאדם לתשעה ימים, המקבילה היוקרתית שלהם מזנקת לכ-15 אלף דולר (כ-55 אלף שקל) וצפונה לאדם.

לדברי עומר כרמל, מנהל השיווק של סוכנות הנסיעות "עולם אחר", מה שהופך טיול ביבשת הבראשיתית ליוקרתי במיוחד הוא תנאי התעבורה האווירית ביבשת: טיסה פרטית משמורה לשמורה במטוס קל (כ-2,000 דולר שהם 7,360 שקל); טיסה פרטית במטוס סילון מעל הקילימנג'רו בטנזניה - ההר הגבוה ביותר באפריקה שפסגתו מיתמרת לגובה 5,895 מטר (כ-8,000 דולר, 29 אלף שקל) או טיסה פרטית במסוק מעל מפלי ויקטוריה האדירים בזמביה (1,980 דולר לשעה, כ-7,290 שקל).

גם תנאי הלינה יוקרתיים: לודג'ים מפוארים, המעוצבים ומאובזרים למשעי בריהוט קולוניאלי בלב שמורת טבע, על גדות נהר או על עצי באובב. כך, elewanccollection.com - כ-2,000-3,000 דולר (11,040-7,360 שקל) ללילה לזוג, תלוי בעונה. בלודג'ים היקרים המחיר כולל משרת-שומר אישי, הדואג להבריח אריות וטורפים.

בחברת "ספארי קומפני", המציעה אף היא טיולים באפריקה בתפירה אישית, מציעים בטנזניה לינה גם בווילות, כמו ב-singita.com, במחיר של 15 אלף דולר ללילה. "קשה לרגש לקוחות עשירים שכבר ראו, שמעו וטעמו הכול. לודג' יוקרתי במקום שכוח אל בלב הסוואנה עושה את העבודה, ומשיג התפעלות", אומרת רונית הרשקוביץ, מנכ"לית ספארי קומפני.

גלישה מהפסגה

חופשת סקי היא כבר מזמן לא שם נרדף לכסף, וכבר אינה חוויה השמורה למתי מעט. אך אל דאגה, מצידה השני של סקלת המחירים, אתרי הסקי היוקרתיים ביותר שומרים על מעמדם הרם ומושכים אליהם ידוענים ועשירי עולם. אחד מהם הוא אספן בהרי הרוקי בקולורדו ארה"ב, הידוע כאתר הסקי של כוכבי הוליווד ושל הרוצים להיראות בחברתם.

אחת מהווילות שם היא Villa Chantal, המציעה אירוח מצויד ב-5 חדרים, 6 אמבטיות, ג'קוזי, בריכה מחוממת, חדר כושר, חדר משחקים, ספרייה, חדר טלוויזיה, פסנתר, מטבח ומרתף יין - והכול תמורת 11,500 דולר ללילה. כדי לראות את רכסי הרי הרוקי ממעוף הציפור וגם לגלוש מהם, העיירה מציעה את ה-Heli Ski - טיסה במסוק אל פסגת הר מבודדת ומשם גלישה למרגלות הרכס, וכן סיבוב נוסף (1,200 דולר לאדם, כ-4,400 שקל, helitrax.com/trips).

פתיתי שלג אחרונים בתקופה זו של פסח אפשר לתפוס גם באתר הסקי קורשבל בצרפת, הנחשב לאחד מיעדי הסקי היוקרתיים בעולם, המארח על בסיס קבוע את הטייקון רומן אברמוביץ' וחברי הגלקטיקוס. לדברי רונן כ"ץ, מנכ"ל "סקי דיל", קורשבל הוא חלק ממרחב שלושת העמקים, ונחשב למרחב הגלישה הגדול בעולם: 600 ק"מ של מסלולים. לילה במלון חמישה כוכבים כמו מלון Les suites de la potiniere עולה בין 1,600 ל-3,030 דולר (5,900-11,150 שקל); ובמחיר של 4,000-5,900 דולר (כ-22-15 אלף שקל) ללילה ניתן לשכור בעיירה את Chalet Eglantier - וילה המתפרשת על שלושה מפלסים עם הוט-טאב במרפסת ופינוקים נוספים.