"מניית אלביט הדמיה תצנח בעשרות אחוזים אחרי ההסדר"

בכיר בחדר מסחר מרכזי בשוק: "לא מצליח להבין את מי שקונה היום מניה של אלביט הדמיה, הוא לא נורמלי"

האם אלביט הדמיה תהיה שווה מיליארדי שקלים אחרי הסדר החוב - אם יאושר - ותיכנס למדד ת"א-75? התשובה, לפי הערכות בשוק, הינה שלילית, וזאת על אף מצגת שהציג מוטי זיסר לבנק הפועלים בה הראה כי החברה תהיה שווה מעל 3 מיליארד שקל אחרי הסדר חוב.

"לומר שאלביט הדמיה תהיה שווה מיליארדים אם ממירים את החוב למניות זה לא רציני, זה ניתוח ילדותי", אומר גורם בשוק ההון המכיר את הנושא מקרוב. "זה כמו לקחת את המשכנתא שלך, להמיר אותה להון עצמי ואז לומר: 'יופי, אני גם מיליונר וגם יש לי דירה'. לצורך העניין, אם היו עושים את התרגיל הזה על קבוצת עזריאלי, היא לא הייתה מניית מעו"ף אלא מניה גדולה ב-S&P 500".

בשוק ההון נפוצו ספקולציות כי אם יאושר הסדר החוב והחוב של הקרנות הזרות יורק ו-DK Partners יומר למניות (מדובר בחוב של כמיליארד שקל), אלביט הדמיה תהיה שווה מיליארד שקל לפחות - בייחוד אם לוקחים בחשבון את הפרמיה שהשוק עשוי להעניק לקרנות הזרות שיפעלו להשביח את החברה. שווי זה יספיק כדי להכניס אותה למדד ת"א-75. עם זאת, אותו גורם מציין כי מדובר בספקולציה פרועה ותו לא, ושלהערכתו בעלי המניות ידוללו לפי שווי השוק הנוכחי (כ-250 מיליון שקל).

גורם בכיר בשוק אומר בשיחה עם "גלובס" כי "התרחיש ההגיוני הוא שיקרה באלביט הדמיה מה שקרה עם אפריקה ישראל . לאחר ההסדר, ויש סיכוי טוב שההסדר יעבור, החברה תקבל שווי מסוים, אך מיד אח"כ השווי ייחתך בעשרות אחוזים כי מי שיקבל מניה של אלביט הדמיה ימהר למכור אותה על מנת 'לנעול רווח' מול האג"ח. בשורה התחתונה, כל הדיבורים על שווי חברה ביום שאחרי ההסדר לא רלוונטיים - השווי הנוכחי של מניות אלביט הדמיה גבוה מדי".

גורם נוסף מציין כי "הקרנות הזרות יורק ו-DK יספגו הפסדים של עשרות אחוזים. הם חשבו שיבואו לעשות סיבוב מהיר אבל כנראה יתקעו פה שנים. זה נכון שכניסה של גופים רציניים לאקוויטי של החברה מוסיף ערך ומוניטין, אבל בעלי המניות הנוכחיים יספגו הפסדים כבדים".

בכיר בחדר מסחר מרכזי בשוק אומר כי "איני מצליח להבין את מי שקונה היום מניה של אלביט הדמיה, הוא לא נורמלי. בהגדרה המניה שווה אפס, ובהסדר בעלי המניות הנוכחיים כמעט נמחקים".

אז מי צודק? האם הפסימיים שצופים צניחה של עשרות אחוזים במניה אם יאושר ההסדר, או שמא האופטימיים שתולים תקוות ביורק ו-DK Partners? אנליסט בשוק גורס כי האמת נמצאת אי שם באמצע: "בטווח הקצר תהיה פגיעה חזקה במניה, אבל הקרנות הזרות יפעלו להשביח את אלביט הדמיה ולצאת ברווח לאורך שנים. הן יפעלו כמו קרן פימי".