טים קוק: "אנחנו שוקלים ברצינות לחלק מזומנים לבעלי המניות"

מנכ"ל אפל אמר את הדברים במסגרת אסיפת בעלי המניות השנתית של החברה ■ "אני לא אוהב את הירידה במניית החברה אך אנחנו מתמקדים בטווח הארוך" ■ קוק טוען כי לאפל יש עוד מוצרים מפתיעים בקנה, אותם היא תחשוף בקרוב

"אנו שוקלים ברצינות לחלק יותר מזומנים לבעלי המניות", כך אמר הערב (ד') מנכ"ל אפל באסיפת בעלי המניות של החברה הנערכת בקליפורניה. קוק אמר את הדברים ברקע לעננה הגדולה המרחפת מעל החברה בימים אלו - מה אפל מתכננת לעשות עם ערימת מזומנים של כ-140 מייליארד דולר.

באסיפות קודמות שערכה החברה היא לא הרגישה התנגדויות מהותיות של בעלי המניות, אך בשבועות האחרונים בעלי מניות אקטיביסטים כגון דיוויד איינהורן, לחצו על החברה לספק למשקיעים תשובות קונקרטיות יותר בכל הנוגע לאסטרטגיית המזומנים שלה ואף האשימו אותה כי היא אינה משתפת אותם בצורה נרחבת יותר בחלוקת הרווחים.

איינהורן, מנהל קרן הגידור גרינלייט קפיטל, הגיש לאחרונה תביעה נגד אפל בשל כוונתה לבצע הנפקת מניות מועדפות חדשות ואף הצליח למנוע הצבעה של בעלי המניות בעד התוכנית של אפל.

מנכ"ל החברה טים קוק טען בכנס כי הוא חושב שהתביעה של איינהורן היא טיפשית ובלי שום קשר אליה, בחברה שוקלים ברצינות לחלק יותר מזומנים למשקיעים.

"אנו לא מגבילים את עצמנו למחקר ופיתוח במטרה להגדיל את קופת המזומנים שלנו", השיב קוק לשאלה של משקיע שתהה מה בכוונת החברה לעשות בנוגע לגידול בנתח השוק של סמסונג וגוגל. "אנחנו נשארים מאוד ממוקדים ועובדים על מספר דברים במקביל.. קשה לקבוע מהם המספרים המדויקים של נתח השוק, אך ברור כי אנדרואיד נמצא בהרבה סמארטפונים".

קוק התייחס לצניחת המניה בשבועות האחרונים ואמר כי "אני וחברי ההנהלה מאוד לא אוהבים את הרמה שבה נסחרת המניה בעת, לעומת הרמה שהיא נסחרה בה לפני מספר חודשים, אך אנו מתמקדים בטווח הארוך". קוק הוסיף ואמר כי לאפל יש מוצרים מדהימים בקנה אותם היא תחשוף בקרוב.

לאחר מכן קוק עבר להתייחס למספרים של החברה. "גדלנו בכ-48 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית הקודמת, יותר מגוגל, מיקרוסופט, דל, HP, RIMM ונוקיה ביחד", דברי קוק. "הייתה לנו שנה מצויינת של חדשנות".