הדולר היציג נחלש; "בנק ישראל יתערב סביב 3.65 שקלים"

הדולר היציג נחלש בכ-0.5% ל-3.7 שקלים ■ האירו נחלש בשיעור דומה לרמה של 4.86 שקלים ■ יו"ר ה'פד' הצהיר אמש כי התוכניות לרכישת אג"ח יימשכו

המסחר במט"ח מתנהל היום (ה') בהחלשות של המטבעות המרכזיים מול השקל. הדולר היציג נקבע בירידה של כ-0.5% מול המטבע המקומי לרמה של 3.7 שקלים והאירו נחלש בשיעור דומה לרמה של 4.86 שקלים. בעולם נסחר הצמד אירו/דולר סביב 1.314 דולרים לאירו, בעוד הין ממשיך להחלש מול הדולר ונסחר ברמה של כ-92.4 ין לדולר.

במאקרו, היום דיווחה הלמ"ס כי שיעור האבטלה בישראל ירד ל-6.5% בחודש ינואר לעומת 6.8% בדצמבר. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד מעט ל-59.3% מ-59.4%.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של יותר מ-1%, בעקבות הצהרותיו המעודדות של יו"ר ה'פד' בן ברננקי שנאם בקונגרס ביומיים האחרונים במסגרת עדותו החצי שנתית. ברננקי חזר ואמר כי הוא תומך בתוכניות המוניטריות שנקט הבנק בשנים האחרונות וכי הן תרמו רבות ליציבות הכלכלה. יו"ר ה'פד' הוסיף ורמז שרכישות האג"י יימשכו בשנים הקרובות שכן שיעור האבטלה לא צפוי לרדת לרמה של 6% ב-3 השנים הבאות. (לסיפור המלא)

באסיה נרשמו היום עליות שערים חדות, הן בעקבות דבריו של ברננקי והן בעקבות מינויו של נגיד הבנק המרכזי של יפן, הרוהיטו קורודה. לפי הערכות בשוק, קורודה יישר קו עם המדיניות של ראש הממשלה שינזו אבה, שתומך בצעדים מוניטריים אגרסיביים.

בזירה המקומית, נגיד הבנק המרכזי סטנלי פישר נאם אתמול בכנס שנערך בקריה האקדמית קריית אונו וטען כי זה לא נכון לקבוע את שער הריבית רק בהתחשב בשוק הדיור. "הריבית משפיעה על הכל ולא רק על מחירי הדירות. אם נעלה את הריבית במצב שהמשק חלש נגרום לייסוף ואינפלציה עוד יותר נמוכה. יש בעיה בשוק הדיור וזה בעיית ההיצע". (לסיפור המלא)

"להערכתנו ברמה סביב 3.65 - בנק ישראל ישוב להתערב במסחר, כאשר בשלב הראשון הדבר יבוצע באמצעות הודעות והכרזות אשר עד כה הספיקו כדי לבלום את ייסוף השקל", טוען יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

ב-FXCM מציינים הבוקר כי "המפנה לטובה בסנטימנט העולמי גדע באיבו את התיקון מעלה של הדולר-שקל. הצמד הצליח להעפיל עד ל-3.745, ואז פנה בחדות מטה וכעת שוב נסחר באזור 3.70. נראה כי השבוע מתקיימת קורלציה חזקה בין המסחר בדולר העולמי לבין הדולר-שקל, ועל כן המשך הסנטימנט החיובי בשווקים והביקוש למטבעות בעלי תשואה גבוהה צפויים לחזק את השקל על פני הדולר. מבחינה טכנית, אזור 3.69-3.71 מספק תמיכה, אבל ירידה מתחתיו עשויה לסלול את הדרך לשפל חדש, מתחת ל-3.66. כאמור, הדבר תלוי בהמשך הסנטימנט החיובי בשוקי ההון העולמיים".

ב-ATRADE סוברים כי "אם הסנטימנט החיובי בשווקים יצבור תאוצה היום, ניתן יהיה לצפות לשבירה של 3.71 ולהמשך הירידות חזרה לכיוון 3.67. אם לא יושג הסכם שימנע את הקיצוצים, הדולר צפוי להתחזק עד אזור 3.75 לפחות".