הוט תעודד טכנאים לפרוש; הערכות: קיצוץ של כ-200 עובדים

לטענת הוט, היוזמה נעוצה בכך שכמות הפניות על תקלות ירדו משמעותית ■ בשבוע האחרון הגיעו למערכת "גלובס" מספר לא מבוטל של טענות מעובדי הוט על כוונה לקצץ בכמות הטכנאים, אך החברה הכחישה את הידיעות

עשרות ואולי אף מאות טכנאים צפויים לעזוב את הוט בזמן הקרוב. הוט פרסמה תוכנית פרישה מרצון לטכנאים מתוך מטרה להקטין את מספרם בצורה משמעותית. על-פי מידע שהטכנאים מוסרים, מדובר על כוונה להקטין את מצבת הטכנאים ב-200 עובדים.

לדברי הוט, אין כוונה לפטר טכנאים, ולכן הוצעה להם אפשרות לפרישה מרצון, תוך כדי שמציעים להם הטבות שלא היו מתקבלות בזמן שגרה.

נציין כי בשבוע האחרון הגיעו למערכת "גלובס" מספר לא מבוטל של טענות מעובדי הוט על כוונה לקצץ בכמות הטכנאים, אך החברה הכחישה את הידיעות.

היוזמה לצמצום מספר הטכנאים נעוצה בכך שכמות הפניות על תקלות ברשת ירדה בצורה משמעותית, כך לפחות טוענים בחברה, ולכן אין מקום להמשיך ולהחזיק את אותה מצבת כוח-האדם.

בשולי הדברים נציין רק כי בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, מפעיל חברות כבלים באירופה, ובצרפת נהוג שהלקוח מתחבר בצורה עצמאית. הוא קונה את הממיר מחברת הכבלים או ממשווקים ומתקין את השירות לבדו. במקרה שהוא לא מצליח לעשות זאת לבד, הוא מזמין טכנאי ומשלם על כך. לא מן הנמנע כי השיטה הזו תוטמע גם בהוט בסופו של דבר, אם כי כרגע לא מדברים על זה.

נזכיר גם כי הוט השיקה ממיר חדש שהוא גם מקליט, ולכן כמות התקלות עם הממירים החדשים נמצאת במגמת ירידה. בעבר היקף התקלות בממירים היווה בעיה קשה ביותר להוט, שנאלצה להחליף ולתקן ממירים בכמויות גדולות מאד. הממיר החדש פתר את הבעיה הזו, ולמרות שהוא עדיין לא מושלם מבחינת התפקוד שלו, הרי שהוא בהחלט עושה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה ממירים קודמים.

מהוט נמסר בתגובה: "לאור השיפור בתשתיות החברה והירידה המשמעותית בקריאות השירות לטכנאים, יזמה החברה תוכנית פרישה מרצון, המציעה תנאים מועדפים בפרישה עבור טכנאי החברה אשר בוחרים להצטרף לתוכנית המוצעת".