החבילה של אקספון תכלול את הטלפוניה של בזק

ל"גלובס" נודע שאקספון מתכוונת להציע את הטלפוניה של בזק בחבילה שלה ■ באקספון טוענים שהם לא נכנסים לתחום השיחות על גבי האינטרנט עקב העלויות הגבוהות

ההסכם עליו דווח אתמול בין בזק ל-018 אקספון, ולפיו החברות סגרו על הסכם סיטונאי למכירת חבילת שירותים על ידי אקספון, אינו כולל שירותי טלפוניה עצמאיים של אקספון בשלב הראשון. ל"גלובס" נודע שאקספון מתכוונת להציע את הטלפוניה של בזק בחבילה שלה, וזה אומר שהיא בעצם הופכת להיות משווקת של בזק רק שהלקוח יקבל את החשבונית מאקספון.

בהודעות הצדדים אתמול קשה היה להבין את הסוגייה משום שלכאורה ברור שהסכם סיטונאי כולל בתוכו גם טלפוניה עצמאית מצד אקספון - אך מתברר שלא כך. ככל הנראה החבילות של אקספון יכללו מלבד הטלפוניה של בזק, אינטרנט ושיחות בינלאומיות.

אקספון הסבירה כי היא לא נכנסת לטלפוניה על גבי האינטרנט בגלל העלויות הכרוכות בכך, אך בשלב יותר מאוחר היא תשקול זאת. החברה תמכור את אותם החבילות שבזק מוכרת והיא תקבל עמלה על מכירותיה. בנוסף, החברה מנהלת מו"מ עם בזק על דרך הצגת הסעיף בחשבונית, ובכל מקרה למרות שהלקוח ימשיך להיות מחובר פיסית לרשת בזק, בסופו של יום הוא יהיה הלקוח של אקספון לכל דבר ועניין.

אקספון לא פרסמה עדיין את מבנה החבילות שלה, והיא צפויה לעשות זאת בתוך שלושה חודשים. יש להניח שאקספון תעניק הנחה על הטלפוניה של בזק, אחרת היא תתקשה לבדל את עצמה.

הסיבה שאקספון אינה נכנסת לעולם הטלפוניה על גבי האינטרנט (VOB) היא משום שלכניסה כזאת יש עלות כבדה בכל הקשור לסבסוד הקופסא בבית הלקוח פלוס הצורך בשליחת טכנאי להתקנה. אקספון בהיותה שחקן קטן אינה יכולה לעמוד בכך בשלב הראשון ועד שלא תצבור מסה של לקוחות היא ככל הנראה תעדיף להמשיך ולמכור בחבילה שלה את הטלפוניה של בזק.