יעקב טננבאום הרוויח 3.9 מיליון שקל בשנה במרכנתיל דיסקונט

טננבאום, המנכ"ל היוצא של בנק מרכנתיל דיסקונט, תפס את המקום החמישי בצמרת מקבלי השכר ■ רוני גת, מנכ"ל ויו"ר יפאורה-תבורי עם 17 מיליון שקל ב-6 השנים האחרונות ■ היכנסו וצפו בטבלת שכר הבכירים המלאה

טפטוף הדוחות הכספיים ל-2012, מוסיף היום לצמרת מקבלי השכר מספר שמות חדשים. אחד השמות הבולטים שנוספו לרשימה הוא רוני גת, מנכ"ל ויו"ר יפאורה-תבורי. החברה משווקת משקאות קלים (ביניהם תפוזינה, ספרינג, שוופס ועין גדי) עבור חברת קרור, שהיא החברה האם שלה, ונמצאת בשליטת גת ושותפו שלמה רודב.

עם עלות שכר שנתית של 4.4 מיליון שקל, קפץ גת לצמרת הרשימה, והוא שלישי אחרי דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, שגם הוא הצטרף היום לרשימה, וסטיב קליין, מנכ"ל Burlen, החברה הבת של יצרנית הטקסטיל דלתא. עלות שכרו המצטברת של גת ביפאורה-תבורי ב-6 השנים האחרונות מתקרבת ל-17 מיליון שקל.

את המקום החמישי ברשימה תפס יעקב טננבאום, המנכ"ל היוצא של בנק מרכנתיל דיסקונט, עם עלות שכר שנתית של 3.9 מיליון שקל. עלות השכר השנתית הממוצעת של יתר חמשת בכירי הבנק עמדה על 1.5 מיליון שקל.

בנק אגוד שולח שני נציגים לצמרת הרשימה: המנכ"ל חיים פרייליכמן, עם עלות שכר שנתית של 3.7 מיליון שקל ב-2012, והיו"ר זאב אבלס, שנהנה מעלות שכר שנתית של 3.6 מיליון שקל עבור 75% משרה.

בנק ערבי-ישראלי, מקבוצת בנק לאומי, שלח לעשירייה הראשונה את המנכ"ל, דני גיטר, עם עלות שכר שנתית של 2.8 מיליון שקל, והוא סוגר נכון להיום את העשירייה הפותחת. ועוד בבנקים: עלות שכר מנכ"ל דקסיה ישראל, דוד קפאח, הגיעה אשתקד ל-1.9 מיליון שקל.

לאומי קארד מעל כאל

האישה בעלת השכר הגבוה ביותר שפורסם עד כה היא אירית איזקסון, יו"ר ישראכרט, עם עלות שכר של 4.3 מיליון שקל. אישה בולטת נוספת בדירוג היא תמר יסעור, יו"ר חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, עם עלות שכר שנתית של 2.6 מיליון שקל. יסעור כיהנה עד אוקטובר האחרון כמנכ"ל לאומי קארד, ונכנסה לכהונתה כיו"ר החברה בתחילת 2013.

עלות השכר השנתית של המנכ"ל הנכנס, חגי הלר, ששימש קודם לכן כמשנה למנכ"ל ומנהל אגף הכספים, הגיעה אשתקד ל-2.2 מיליון שקל. בסה"כ הסתכמה עלות השכר המצטברת של ששת בכירי לאומי קארד ביותר מ-11 מיליון שקל.

אצל המתחרה כאל, של בנק דיסקונט, עלות השכר הממוצעת של חמשת בכירי החברה היא מעט יותר צנועה ועומדת על 1.4 מיליון שקל. שיאן השכר בכאל הוא המנכ"ל לשעבר, ישראל דוד, שסיים את תפקידו בתחילת 2013, ונהנה אשתקד מעלות שכר שנתית של כ-2 מיליון שקל.

10 בעלי השכר הגבוה ביותר ב-2012
 10 בעלי השכר הגבוה ביותר ב-2012