נציגות מחזיקי אג"ח של אי.די.בי: הפערים משמעותיים

נציגות מחזיקי האג"ח מעוניינת בהמשך מו"מ מול החברה ונוחי דנקנר ומציעה למחזיקי האג"ח לאשר הארכת האופציה לאלשטיין ‏‏‎‎‏■ חיים גבריאלי: "כל חלופה אחרת לזו שאנו מציעים משמעותית פחות טובה למחזיקי האג"ח"‏‎‎‏

נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות ממליצה למחזיקים להיעתר לבקשת הקונצרן, ולאשר את הארכת האופציה שניתנה לאיש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין להשקיע 75 מיליון דולר בגנדן - החברה האם של אי.די.בי אחזקות.

כספים אלה, אם וכאשר יוזרמו לגנדן, אמורים לשמש רכיב מרכזי בהסדר החוב המתגבש בקונצרן.

בנציגות, הכוללת את קרן הפנסיה גילעד הוותיקה ואת בית ההשקעות אקסלנס, ציינו היום באסיפת מחזיקי אג"ח של החברה, כי "הנציגות חושבת שיש להקצות פרק זמן מוגבל נוסף למו"מ". מכאן, שנראה שמחזיקי האג"ח מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות עשויים למצוא עצמם מול דחייה נוספת בתשלום של 65 מיליון שקל, שאמור היה להיות משולם אשתקד.

לדברי יואב ערמוני, מנכ"ל גילעד הוותיקה, "אנו צריכים יותר אופטימיות בעניין המו"מ להסדר חוב בחברה. בתחילת הדרך החברה הייתה רחוקה מאוד מהדרישות שהצבנו, וההצעות שלה היו מאוד לא מספקות. מאז הם עשו כברת דרך, ועם הזמן נרשמה התקדמות. אבל הפערים כיום משמעותיים בעינינו, ואנו עוד לא רואים שהם קרובים לגישור".

לדברי ערמוני, "יש כיום ארבע אופציות על השולחן: הסדר עם החברה, שזה הדבר המתבקש, אך יש לו מחיר; חבירה למחזיקי אג"ח באי.די.בי פתוח, במטרה להסדיר את השרשרת מלמעלה למטה, ויש בה היגיון; פירוק החברה, שהיא אופציית יום הדין; והשתלטות על החברה והכנסת שותף חיצוני.

"מבחינתנו כל האופציות הללו על השולחן, ואף אחת מהן לא ננטשה", אמר, והוסיף: "בינתיים אנו חושבים שצריך לתת ארכה לתקופת זמן מוגבלת, לטובת מיצוי המו"מ עם החברה".

בין יתר דבריו על אופן ההתנהלות של דנקנר והחברה, אמר ערמוני כי "יש משהו ב-state of mind של הצד השני, שלקח לו זמן רב להגיע להבנה שצריך פה הסדר חוב. לצד השני לוקח הרבה מאוד זמן להבשיל".

"כל חלופה פחות טובה משלנו"

אייל גבאי, המומחה שמינה ביהמ"ש למהלך להשגת הסדר חוב בקבוצה, אמר באסיפה כי "המו"מ התקדם במהלך החודש הזה, אבל בנקודת הזמן הנוכחית הוא לא בהכרח יביא להסדר חוב, ואפילו לא הייתי נותן את מרבית האחוזים שיהיה הסדר. גם החברה מבינה שאנחנו בשלב האחרון, ושהיא מגיעה לזמן הקריטי".

בפגישה דיברו גם בכירים בקונצרן, ובראשם מנכ"ל החברה חיים גבריאלי, שאמר כי "החברה ובעלי השליטה עושים כל מאמץ כדי להגיע להסדר הוגן, וזו מטרתנו המרכזית. כל חלופה אחרת לזו שאנו מציעים משמעותית פחות טובה מהחלופה שלנו. ברור לכל שהמו"מ לא פשוט, ויש פערים בינינו לבין הנציגות, אבל, המו"מ עם החברה עדיין לא מוצה, ואנו נחושים להמשיך ולמצות את המו"מ כל זמן שזה ייקח".

לאי.די.בי אחזקות חוב אג"ח של כ-1.8 מיליארד שקל. בקופת החברה יש פחות מ-190 מיליון שקל, והיא צריכה לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 437 מיליון שקל.

באשר למתווה הסדר החוב, הצדדים חלוקים ביניהם בשורת היבטים, ובהם: גובה הזרמת ההון על-ידי בעלי השליטה בהסדר (פער של כ-100 מיליון שקל כנראה), היקף האקוויטי בחברה שיקבלו מחזיקי האג"ח והפטור מתביעות עתידיות לבעלי שליטה (דנקנר והחברה רוצים פטור מלא מתביעות, בעוד שבנציגות לפי שעה מתנגדים לכך).

בתוך כך, אחת ההחזקות המרכזיות של קבוצת אי.די.בי, כלל ביטוח, הודיעה היום כי תחלק ב-21 במארס דיבידנד בהיקף של כ-120 מיליון שקל. מבחינת אי.די.בי פתוח - החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, שמחזיקה בשליטה בכלל ביטוח - מדובר בזרם מזומנים חשוב, אך קטן, של כ-66 מיליון שקל בלבד. היום הקובע לקבלת הדיבידנד הוא 7 במארס.