נעילה שלילית בת"א בצל ארה"ב; הכשרה אנרגיה טסה 18%

הבית הלבן והקונגרס נכשלו במאמצים למנוע את הקיצוצים בהוצאות הממשל ■ דירקטוריון הבורסה אישר את ההצעה להארכת שעות המסחר

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בירידות על רקע הכישלון במשא ומתן בין הבית הלבן לבין הקונגרס בארצות הברית שהובילה לכניסתם לתוקף של קיצוצים בהיקף של כ-85 מיליארד דולר מתקציב הממשל הפדראלי. דירקטוריון הבורסה אישר את ההצעה להארכת שעות המסחר בבורסה שתיכנס לתוקף בתחילת חודש אפריל.

המסחר בבורסה ננעל ביום חמישי בעליות שערים של כ-0.5% כשמדד ת"א 25 עולה ב-0.54% וננעל על רמה של 1221.47 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך שבשל רמות ההתנגדות והתמיכה החזקות, המדד לא מצליח לפתח כיוון. אולם הוא מעריך שהמגמה שצפוייה להתפתחת תהיה בכיוון של ירידות.

"תל אביב 25 נתמך מעל 1180 הנקודות ולמעשה נשאר באזור האופקי 1240-1180 נקודות כאשר ניסיון חציה תוך יומי של 1180 נקודות כלפי מטה נבלם. הכוחות שפועלים עליו, תמיכה ב-1180 והתנגדות ב-1240 מנעו בינתיים יציאה מהאזור האופקי ובדיעבד לא התפתחה מגמת עלייה או ירידה. אפשר להסביר את אי התפתחות של מגמת הירידה בחשיבותה ועוצמתה של התמיכה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מצד שני, על פי הממוצעים הנעים, המגמה המתפתחת היא מגמת ירידה. נראה לי שיש לתת לכך ביטוי ומשמעות ולכן אני משאיר את הסטטוס של "סיכוי להתפתחות מגמת ירידה". סגירה מתחת ל-1180 תלמד על התפתחות מגמת ירידה. מהלך מעל 1220 יאזן את הסיכויים".

דירקטוריון הבורסה אישר בישיבתו ביום חמישי שינוי שעות המסחר בבורסה. מטרת השינוי היא לקרב את שעות הפעילות במניות ובנגזרים בתל-אביב לשעות הנהוגות בבורסות מובילות באירופה, וליצור חפיפה חלקית עם המסחר בניו-יורק. לאחר השינוי, שיתרחש בחצי הראשון של אפריל, מועד תחילת המסחר בכל ניירות הערך יידחה ב-15 עד 25 דקות. מועד סיום המסחר במניות ונגזרים יידחה בשעה, ל-17:30 לעומת 16:30 כיום, בימים שני עד חמישי. במקביל, ביום ראשון יוקדם מועד סיום המסחר בכל ניירות הערך בשעתיים (ל-14:30). מועדי סיום המסחר בשווקי האג"ח ומק"מ לא יוארכו. שינויים אלה יביאו לתוספת שבועית של 45 דקות במסחר במניות ונגזרים ולקיצור של כ-4 שעות באג"ח ובמק"מ.

נעבור לארצות הברית שם נכשלו המאמצים של הרגע האחרון להמנע מהקיצוצים הרוחביים בהוצאות הממשל לאחר שבפגישה בין נציגי הקונגרס לבית הלבן לא הושגה פשרה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה חתם הבוקר על הצו שמורה על קיצוץ רוחבי בהיקף של 85 מיליארד דולר מתקציב הממשל לשנה הפיסקאלית הנוכחית, וזאת כחלק מתוכנית לקיצוץ של 1.2 טריליון דולר מההוצאות שתתפרש על פני 9 שנים.

בדברים שאמר אובמה לאחר כישלון המאמצים הוא האשים את המפלגה הרפובליקנית בכישלון המשא ומתן בין הצדדים והזהיר כי הקיצוץ הזה עלול לחתוך כ-0.5% מהתמ"ג של ארצות הברית. למרות הכישלון, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות של עד כ-0.3%.

הקיצוצים הצפויים בתקציב הממשל הפדראלי עלולים להשפיע גם על ישראל. בכירים במערכת הפוליטית והביטחונית חוששים שהקיצוץ עלול לפגוע בסיוע הצבאי שמספקת ארצות הברית לישראל וחשש לאובדן סיוע בהיקף של עד כ-750 מיליון דולר, על פי התסריט הפסימי ביותר.

המו"מ להסדר חוב ב-IDB הגיע למבוי סתום

חברת בזק הודיעה הבוקר כי המהלך להפחתת עלות הקישוריות לא יפגע באופן מהותי בתוצאותיה הכספיות. "לשינוי זה, שיפחית את הכנסות החברה מקישור גומלין, השפעה מקזזת ברמת הקבוצה לאור ההפחתה בהוצאות החברה והחברות הבנות באותו עניין", מוסרת בזק בדיווח. "הפחתת הקישוריות צפויה לפגוע בתוצאות הקבוצה בהיקף שנתי שאינו מהותי", לדבריה.

רציו , דלק קידוחים ואבנר עדכנו ביום ה' האחרון כי המו"מ מול וודסייד האוסטרלית לכניסה לשותפות בתגלית "לוויתן" נמשך. [הסיפור המלא]

נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי של נוחי דנקנר הודיעה ביום שישי על כישלון המשא ומתן בין הצדדים. "המשא ומתן על הסדר חוב עם החברה הגיע למבוי סתום. לאחר פגישה שהתנהלה ביום חמישי מול החברה התברר, כי החברה לא הסכימה להתקדם באף אחד מסעיפי הסדר החוב", נכתב בהודעה שפרסמה הנציגות. הבוקר דווח כי כל סדרות האג"ח באי.די.בי פתוח, הקצרות והארוכות, אישרו לנציגות מחזיקי האג"ח ללכת "ראש בראש" למול הנהלת אי.די.בי פתוח. מחזיקי האג"ח בחברה אישרו לנציגות - המורכבת מקרן יורק, בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח הפניקס - ארגז כלים משפטי באמצעותו היא תוכל לקדם מהלכים מול החברה ואף נגד עמדת הנהלתה הנוכחית.

חברת טבע הודיעה ביום שישי על ביצוע פירעון מוקדם של אגרות חוב שנועדו לפירעון ב-2016. האג"ח נושאות ריבית של 5.55%, בהיקף כספי של 500 מיליון דולר. הפירעון המוקדם יתבצע ב-22 במארס.

חברת מיקרונט דיווחה הבוקר כי ההכנסות בשנת 2012 זינקו בכ-132.5% לשיא של כ-104.4 מיליון שקל, לעומת כ-44.9 מיליון שקל בשנת 2011. הרווח התפעולי בשנת 2012 הסתכם בכ-19.4 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-137 אלף שקל בשנת 2011. הגידול ברווחיות נובע מעליה משמעותית במכירות והתייעלות תפעולית בחברה. בשורה התחתונה רשמה מיקרונט שיא בשנת 2012 עם רווח נקי של כ-17.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-678 אלף שקל בשנת 2011.