מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח אישרו לפעול נגד הנהלת החברה

מחזיקי האג"ח בחברה אישרו לנציגות - קרן יורק, פסגות והפניקס - ארגז כלים משפטי באמצעותו היא תוכל לקדם מהלכים מול החברה ואף נגד עמדת הנהלתה הנוכחית ■ מחזיקי האג"ח: "נקווה שכעת החברה תבין איפה היא נמצאת"

כל סדרות האג"ח באי.די.בי פתוח, הקצרות והארוכות, אישרו לנציגות מחזיקי האג"ח ללכת "ראש בראש" למול הנהלת אי.די.בי פתוח. מחזיקי האג"ח בחברה אישרו לנציגות - המורכבת מקרן יורק, בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח הפניקס - ארגז כלים משפטי באמצעותו היא תוכל לקדם מהלכים מול החברה ואף נגד עמדת הנהלתה הנוכחית.

מהנאמנים דווח הבוקר כי "כל ההחלטות אשר עמדו על סדר יומן של כל אסיפות מחזיקי אגרות החוב של הסדרות משתפות הפעולה, אשר התכנסו בתאריך 14 בפברואר התקבלו ברוב הנדרש". בכך קובעים מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, באמצעותה מחזיקה קבוצת אי.די.בי בחברות התפעוליות שלה, כי הם לא מסכימים עם עמדת החברה והנהלתה שגרסו כי מדובר במהלך שאינו תואם את האינטרסים של כל מחזיקי האג"ח של החברה יחדיו.

מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח אישרו את הרחבת סמכויות הנציגות המשותפת כך שתוכל לסייע לנאמנים של הסדרות משתפות הפעולה ולפעול כשלוח של הנאמנים ב"בדיקת אפשרות של גיבוש הצעת הסדר בשיתוף עם צדדים שלישיים ו/או החברה ו/או בעל השליטה בה; וכן בבדיקת אפשרות של הגשת הצעת הסדר מטעם נושה לבית המשפט המוסמך גם מבלי שהושגו הסכמות עם צדדים שלישיים ו/או החברה ו/או בעל השליטה בה".

כמו כן, אסיפת מחזיקי האג"ח בחברה אישרו לנאמנים ובאי-הכוח של מחזיקי האג"ח לנקוט בהליכים משפטיים העומדים לרשות מחזיקי האג"ח מהסדרות משתפות הפעולה, לשם הגנה ומימוש של זכויותיהם...".

בסביבת מחזיקי האג"ח אומרים היום ש"החברה אמרה שהנציגות פועלת מניגודי עניינים ולא מייצגת את כל מחזיקי האג"ח. כעת מתברר שרוב מחזיקי האג"ח תומכים בעמדת הנציגות. נקווה שכעת החברה תבין איפה היא נמצאת, ונקווה ששוק ההון יתבגר ויפסיק לטוס לארגנטינה ולמקומות אחרים ולהתעכב בטיפול בחברות שנקלעו לצרות. לאור תוצאות ההצבעה בכל הסדרות נראה שהנציגות ממש לא טעתה במצב אי.די.בי פתוח כפי שהיא ראתה והציגה אותו".

לדברי גורם בשוק ההון, "מדובר בהבעת אמון בנציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, כפי שהובעה באסיפת מחזיקי האג"ח. חשוב שלחברה יש את ארגז הכלים האמור. הנציגות הביעה חשש רב ממצב החברה ודרשה גיוס הון לחברה ולא לחברות במעלה הפירמידה. נקווה שאי.די.בי תבין את הצורך לטפל בסוגיה עכשיו".

כעת בכוונת הנציגות להוביל גיבוש הסדר חוב באי.די.בי פתוח, למול החברה ובעלי השליטה הנוכחיים בה לגיבוש מתווה מוסכם להסדר, לגבש מתווה אחר עם צד שלישי או לפעול עצמאית להסדר כפוי. בנציגות אף מקדמים פניה לביהמ"ש כנגד החברה בטענה שהחברה אינה בעלת כושר פירעון מלא.

מחזיקי האג"ח הם הנושים המרכזיים של אי.די.בי פתוח אך אינם היחידים. לחברה חוב גדול של כ-800 מיליון שקל לבנק הפועלים, שאינו מובטח ככל הידוע. בקרוב אמורה החברה לשלם ריבית של כ-25 מיליון שקל לבנק הפועלים. לפי שעה נראה כי בנציגות לא בהכרח ימהרו להיכנס למאבק ראש בראש בבנק כך שהם ימנעו מלעצור את תשלום הריבית האמור עוד קודם לפניה לביהמ"ש.

מקבוצת אי.די.בי נמסר כי "החברה מכבדת את הצבעות אסיפות בעלי האג"ח. במקביל אנו חוזרים ומדגישים, כי ביכולתה של אי.די.בי פיתוח לעמוד בכל התחייבויותה, ומקווים כי הנציגות תדע להשתמש בסמכויות שהוקנו לה לטובתם של כלל מחזיקי האג"ח - באחריות ובשיקול דעת".