הפניקס מתנערת מבן שמחון: "הופתענו מדבריה. זה לא מקובל"

המנכ"ל לפידות במענה למכתב זועם של סוכני הביטוח: "נבהיר את הנושא"

מספר ימים לאחר שסמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, גלית בן שמחון, אמרה כי "בשנים הקודמות התנהלנו בצורה חזירית מול הלקוח", התעורר זעמה של לשכת סוכני הביטוח, שפנתה למנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, במכתב חריף. בעקבות כך הודיעה הפניקס, כי "הופתענו מהדברים המיוחסים לבן שמחון. דבריה אינם מקובלים על הפניקס ואינם משקפים את התנהלות החברה מול לקוחותיה. מנכ"ל הפניקס מתכוון לקיים בירור בהקדם על מנת להבהיר את הנושא".

בשבוע שעבר אמרה שמחון בכנס סוכנים, כי "בשנים הקודמות התנהלנו בצורה חזירית מול הלקוח", והוסיפה כי "התפקיד שלנו הוא לפשט את המוצרים ואת הפוליסות, שכתובות בשפה גבוהה. אין לכך כל הצדקה. אנחנו כאילו עושים בכוונה שלא יבינו". לדבריה, על מנת להשאיר את הסוכן רלוונטי גם לטווח הארוך עליו "למכור מוצרים שמיטיבים עם הלקוחות, ולא לדחוף להם סתם מוצרים. יש לסוכנים מאגר זהב, ואפשר לעשות איתו עבודה נהדרת שלא נעשית כיום".

בעקבות כך סגן נשיא לשכת סוכני הביטוח, רוני שטרן, שלח היום (ב') ללפידות מכתב חריף, ובו תקף את החברה על התבטאותה של בן שמחון. במכתב נכתב: "בשם מי התבטאה הנציגה הבכירה של הפניקס? מה הן השנים הקודמות? האם אלו אותן שנים שהגברת עבדה בחברת ביטוח ישיר או בבנק? האם הפניקס התנהגה בצורה חזירית ללקוחותיה באותן שנים או שמא היא התכוונה לכלל החברות? ועוד שאלה: בשם מי ובאיזו זכות כללה אותה נציגה את הסוכנים תחת אותו דימוי נלעג, שאותו היא מייחסת להפניקס ו/או לכלל החברות?".

"מחד, הפועלים בענף מלינים על מבקריו ומאידך זוכים מתוך הבית ומחברת ביטוח בכירה בענף הביטוח, להודאה בדבר התנהלות חזירית כלפי הלקוחות. באמת שכואב לנו שחברת סוכנים מפוארת כהפניקס כנראה מאבדת את הדרך. אנו, הסוכנים, לא מנהלים את ענייניה של הפניקס. הסתייגויותינו מתייחסת להכללתנו כחלק מהתנהלות זו ולפגיעה בנו מצד חברה המצהירה בכל הזדמנות אודות חשיבותנו ותרומתנו. אותן התבטאויות אומללות משוללות כל יסוד ומטילות כתם על פני ציבור רחב מאוד של אנשי מקצוע".