המסחר באחד העם ננעל בעליות; בריינסווי הוסיפה 5.4%

אלביט מערכות זכתה בחוזה בכ-50 מיליון דולר בארה"ב ■ עליות באירופה לאחר פרסום נתון מאקרו חיובי יחסית ■ מדד הדאו ג'ונס רחוק ב-0.3% משיא היסטורי ■ לאומי פרסם אתמול אזהרת רווח ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-875 מיליון שקל

המסחר באחד העם ננעל היום (ג') בעליות שערים, ברקע למגמה חיובית בבורסות אירופה לאחר פרסום נתון מאקרו חיובי יחסית. זאת לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש ועליות באסיה היום. מחזור המסחר הסתכם בכ-875 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות, לאחר שמרבית היום התנהל בירידות על רקע המשבר הפיסקאלי בארה"ב אשר מעלה את מפלס החששות, בשילוב החשש כי הצמיחה בסין תיפגע בעקבות צעדים לריסון מחירי הדיור עליהם הכריזה הממשלה בסוף השבוע.

בבורסה באחד העם נסגר אתמול יום המסחר בעליות קלות למרות סנטימנט שלילי בשווקים הגלובליים. מחזור המסחר הסתכם בכ-957 מיליון שקל.

"לדעת מריל לינץ', המצב הכלכלי בארץ השתפר באופן כללי, לצד לחץ מתון על שוק הייצוא בשל שיעור השקל לעומת שוק המט"ח, דבר העשוי לדעת האנליסטים להוביל את בנק ישראל להורדת ריבית קרובה או לחילופין להתערבות בשוק המט"ח". כך סיכמה אתמול האנליסטית מיי דואן ממריל לינץ' את מצב המשק הישראלי, בעקבות ביקורה בארץ, בדוח של הבנק על השווקים המתעוררים.

עוד ציינו במריל לינץ' כי בנק ישראל נוקט באופן כללי במדיניות פאסיבית בשלב זה, בציפייה להתרחשויות הקרובות בשוק - "כאשר מחד ניכרת היחלשות בצמיחה ברבעון הרביעי, צניחה בצריכה הפרטית ובהיקף ההשקעה והייצוא - ומאידך, ישנו מקום לאופטימיות, עם איזון בהיקף הרכש ובמדדי אמון הצרכנים וירידה קלה באבטלה, וכן שיפור התחלתי בכלכלה העולמית". לסיכום, בבנק מציינים כי "על אף אי הבהירות הפוליטית בעקבות הבחירות האחרונות, בישראל קיים קונצנזוס בקרב מרבית המפלגות לגבי המדיניות הכלכלית הרצויה וכן נכונות לשיתוף פעולה בתחום זה".

חוזה לאלביט מערכות

סלקום דיווחה אתמול כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 ירד ב-7.8% והסתכם ב-189 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-48.7% והסתכם ב-113 מיליון שקל. בשורה העליונה דיווחה סלקום כי ההכנסות ברבעון הצטמקו ב-15.5% והסתכמו בכ-1.407 מיליארד שקל. מנגד, תזרים המזומנים הפנוי קפץ ב-188% והסתכם ב-288 מיליון שקל.

מניות איזיצ'יפ ופריגו רשמו עליות עקב פערים חיוביים מול ניו-יורק. מנגד, מלאנוקס ירדה על רקע פער שלילי של כ-2%.

חברת אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי חברה בת שלה זכתה בחוזה בהיקף של כ-50 מיליון דולר בארה"ב. החוזה הוא ל-5 שנים.

אילנית שרף, אנליסטית פסגות ברוקראז', מציינת היום לקראת פרסום דו"חות רמי לוי כי צפוי דוח טוב עם המשך צמיחה גבוהה בהכנסות, הודות לפתיחת סניפים וצמיחת הכנסות גבוהה יחסית לענף. "אנו צופים העלאת מחירים במהלך 2013, אם כי באופן מוגבל מאוד על רקע התחרות והתמתנות הצריכה הפרטית. המשך פתיחת סניפים צפויה להוביל להמשך הלחץ על הרווח התפעולי, כפי שנראינו בשנים האחרונות".

‎‎בנק לאומי הודיע אתמול על אזהרת רווח לרבעון הרביעי של שנת 2012, כשהוא צופה הפסד של כ-100 מיליון שקל ברבעון זאת - וזאת, בעיקר על רקע הפרשות של כ-340 מיליון שקל, בגין פרשיית העלמות המס של הבנק בארה"ב וכן לאור הפרשה נוספת לפיצויי פרישה לעובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות של הבנק. לפיכך, צפוי הבנק להציג רווח נקי של כ-1.09 מיליארד שקל בסיכום השנה כולה.